Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világdöntőbe jutottak az ELTE programozói
2024.04.19 12:23Megkapta az engedélyt akkumulátor-összeszerelő üzemére a BMW
2024.04.19 11:18Az idén sem fizet osztalékot a Rába
2024.04.19 10:16A vártnál többszörösére nőtt az érdeklődés a Xiaomi e-autója iránt
2024.04.19 09:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Fogyásnak indulhat a VW-konszern márkáinak száma?
Egyes hírek szerint a németek elgondolkodtak a Ducati eladásán, az értékesítés lehetséges kimeneteleit már egy befektetési szolgáltató vizsgálja.
A VW-konszern megbízta az Evercore befektetési pénzügyi szolgáltatót, hogy értékelje a Ducati motorkerékpármárka eladásának opcióit, adta hírül két jól informált, ám meg nem nevezett személyre hivatkozva a Reuters. A lap szerint a német autógyártó konszern annak ellenére kezdte meg a potenciális vevői kör felmérését, hogy még nem született végleges döntés az olasz márkával kapcsolatban.
A Ducati jelenleg az Audi tulajdonát képezi, a négykarikások még 2012-ben 860 millió euróért szerezték meg azt azzal a céllal, hogy a BMW motorokat gyártó divíziójának teremtsenek konkurenciát. Az olasz márka nem szerepel rosszul, tavaly 55 ezernél is több kétkerekűt adott el, ez 1,2 százalékos bővülést jelent 2015-höz képest. A márka adózás előtti eredménye csaknem százmillió euró volt. Elemzők szerint a VW ennek az összegnek csaknem tízszeresét is elkérheti, ha valóban az eladás mellett dönt.
Az ügyben sem a motorkerékpár-gyártásban érdekelt vállalatok, sem a német autógyártó konszern nem szólalt még meg. Ebből következik, hogy a VW értékesítési motivációja sem ismert hivatalosan, igaz, ezúttal sem túl nagy kihívás kapcsolatot felfedezni a dízelbotrányt követő, költségcsökkentésre irányuló törekvésekkel.