Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új árazási struktúra jön Európában a Supercharger hálózathoz
2024.04.18 17:17A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Felvásárlásokra készül a Rába?
Csökkent a vállalatcsoport árbevétele, nőtt az üzemi eredmény - ám nem ezek a legfontosabb részletei a pénzügyi jelentésnek. Új távlatokat lát maga előtt a győri holding, akvizíciók vannak kilátásban. Egy buszos megrendelésük viszont alighanem megfeneklett.
A Rába Csoport 46 milliárd forintot meghaladó konszolidált árbevétellel zárta a 2015. évet, mindhárom üzletágban javította eredményességét. Az árbevétel ugyanakkor a negyedik negyedévben és a teljes esztendőre vonatkozóan is visszaesett 2014 azonos időszakához képest. A pontos adatokat az alábbi táblázat tartalmazza.
A múltbeli eredmények mellett fontos részletek kerülnek elő az elnök-vezérigazgató kapcsolódó üzenetében is. – Társaságunk régóta nem volt olyan gazdálkodási helyzetben, mint a most lezárt üzleti év végén: a Rába rendkívül hatékonyan, kiemelkedő készpénztermelés mellett működik. A korábbi évek technológiai korszerűsítésének és a javuló versenyképességünknek köszönhetően kimagasló, 2 milliárd forintot meghaladó üzemi eredményt realizáltunk. A hitelállomány rekord alacsony szintre csökkentésével kitörtünk az évtizedes adósságcsapdából, megteremtve ezzel a további modernizációt célzó, stratégiai léptékű beruházások – akár akvizíciók – megvalósíthatóságát és nemzetközi jelenlétünk erősítését – fogalmazott Pintér István.
Az optimista jövőképet ugyanakkor árnyalja, hogy a Világgazdaság információi szerint Rába buszok helyett török járművekkel szállíthatja majd az utasokat Budapesten az Orangeways, amelynek nem sikerült tető alá hoznia az üzletet a magyar gyártóval.
(Fotó: raba.hu) |
A lap szerint még el sem kezdődött azoknak a Rába S91-es, Euro 6-os motorokkal szerelt midibuszoknak a gyártása, amelyeknek május 1-jétől már utasokat kellene szállítaniuk. A Rába korábbi tájékoztatása szerint a szerződést megkötötték az Orangeways céggel, majd arra vártak, hogy partnerük is teljesítse az abban foglaltakat, és hogy megteremtődjenek a finanszírozási feltételek. Kovács Miklós, az Orangeways-csoport vezérigazgatója szerint viszont az NHB Növekedési Hitelbank Zrt. egy típusengedélyt kért a Rábától, amelyet a cég nem adott át, ezért feneklett meg a projekt.