Trend Elektromos hajtású Mustang prototípust készített a Ford és a Webasto

Elektromos hajtású Mustang prototípust készített a Ford és a Webasto

autopro.hu/B.A. | 2019.11.11 14:30

Elektromos hajtású Mustang prototípust készített a Ford és a Webasto

A Ford és a Webasto együttműködésével készített Mustang Lithium projektjármű több mint 1300 Nm azonnali forgatónyomatékú és 900 lóerős teljesítményű. Az autóban 800 voltos Webasto akkumulátor-rendszer és EVDrive technológia működik.

Hirdetés

Az ultranagy teljesítményű, akkumulátoros elektromos hajtású Mustang Lithium prototípusa az izomautó-vásárlók új generációjának figyelmét keltheti fel. A Mustang Lithium nem csupán egy magányos prototípus, ami azt mutatja be, hogyan működhetne az elektromos hajtás a világ legkelendőbb sportkocsijában, hanem egyben tesztautó is, amellyel a Webasto és a Ford próbára tehetik azt az akkumulátor- és hőkezelési technológiát, amit az egyre népesebb e-mobilitási szegmens számára fejlesztenek.

Eredi gyártású karbonszálas elemek

„Nem titok, hogy a Ford elektromos hajtásláncokkal szereli fel legnépszerűbb típusait” – mondta el Hau Thai-Tang, a Ford termékfejlesztési vezetője. „Ez az egyedi Mustang-változat remek lehetőséget kínál márkánk és a Webasto számára, hogy megmutassuk vásárlóinknak, milyen teljesítményre képes az új elektromos hajtás egy olyan autóban, amit már jól ismernek és szeretnek.”

A Mustang Lithium formás egyedi gyártású karbonszálas elemekből készült; a 25 milliméterrel leültetett autó 20 colos kovácsolt keréktárcsákon gördül. A gépháztetőt felhajtva szokatlan látvány fogadja az embert: egy Phi-Power elektromotor és két inverter, amelyeket egy EVDrive technológiával kiegészített 800 voltos Webasto akkumulátor-rendszer lát el árammal. A rendszer akár egy megawattnyi energiát is képes előállítani.

Kevesebb hőt termel

A 800 volt éppen a duplája a legtöbb közúti elektromos autó által használt feszültségnek. Ennek köszönhetően a rendszer könnyebb, erősebb és kevesebb hőt termel, ugyanakkor nagyobb erőt ad le, mint a manapság használatos akkumulátoros elektromos hajtásláncok.

Izgalmas ötlet, hogy a Mustang Lithium modellbe manuális sebességváltó került, méghozzá a Getrag MT82 hatfokozatú egység gyorsulási versenyekről ismert Calimer-változata, ami magabiztosan elviseli a mintegy 1300 Nm forgatónyomaték jelentette terhelést. A hajtóerőt a Ford Performance féltengelyek és a Super 8.8 Torsen differenciálmű viszik át az útra a kis tömegű Forgeline keréktárcsákon keresztül, amelyeken Michelin Pilot Sport 4S gumiabroncsok feszülnek.

Izgalmas megoldás

A mérnökök számos izgalmas megoldással fokozták még az autó teljesítményét: ilyen például a Ford Performance versenypálya-csomagja és rugótorony-merevítése, a Shelby GT350R-ből származó hatdugattyús Brembo első fékrendszer, a Sankuer Composite Technologies oldalsó splitterei és hátsó diffúzora, valamint a Webasto átlátszó polikarbonát ablakokkal kiegészített motorháztetője, TurboDX akkutöltője és TurboCord töltőkábele.

A Mustang Lithium egyedi üzemmódokat is kínál (Valet, Sport, Track és Beast), amelyek meghatározott mennyiségű forgatónyomatékot biztosítanak a különféle forgalmi helyzetekhez. Az egyes üzemmódok pillanatok alatt aktiválhatók az autó műszerfalába épített 10,4 colos érintőképernyőn.

A Mustang Lithium formás egyedi gyártású karbonszálas elemekből készült; a 25 milliméterrel leültetett autó 20 colos kovácsol keréktárcsákon gördül.
A Mustang Lithium formás egyedi gyártású karbonszálas elemekből készült; a 25 milliméterrel leültetett autó 20 colos kovácsol keréktárcsákon gördül.

Az elektromos hajtás főszerepet kap

Több mint 20 éve már, hogy a Ford széles tömegek számára biztosítja az elektromos és a hibrid elektromos hajtás előnyeit; a vállalat eddig több mint 800 ezer ilyen járművet gyártott világszerte. 2022-ig a Ford több mint 11,5 milliárd dollárt fektet az elektromos hajtások fejlesztésébe. Ennek jegyében 2020-ban jelenik meg egy vadonatúj, Mustang-ihletésű, tisztán elektromos hajtású SUV, mintegy 500 kilométeres hatótávolsággal, néhány éven belül pedig kapható lesz a tisztán elektromos hajtású F-150 pickup is.

Negyedik generációs lítium-ion akkumulátor

A vadonatúj, 2020-as Ford Explorer és Escape hibrid SUV-modellekben már a vállalat negyedik generációs lítium-ion akkumulátor-technológiája működik majd, ami megegyezik a Mustang Lithium energiatároló rendszerével. Jövőre az F-150 Hybrid is megjelenik. Ezeknek az elektromos hajtásláncoknak nemcsak az a nagy előnyük, hogy azonnali nyomatékleadást kínálnak, hanem a nyomatékvezérlés és az uralhatóság terén is magasabb szintet jelentenek – ráadásul nulla károsanyag-kibocsátással működnek.

Képek: Ford

Hirdetés

Kiemelt Partnereink