Gyártók Elektromos egyterűvel állna fel a szégyenpadról a VW

Elektromos egyterűvel állna fel a szégyenpadról a VW

Gégény István | 2016.01.06 12:03

Elektromos egyterűvel állna fel a szégyenpadról a VW

Nem húzott elő semmi trükköset a cilinderből Herbert Diess Las Vegasban, de két platform megalkotásával kicsit közelebb hozta napjainkhoz a jövő technológiáját.

Hirdetés

Meglepő lett volna, ha nem valamiféle bocsánatkéréssel indítja vezérszónoki előadását a Volkswagen márka első embere a CES színpadán január 5-én – közvetlenül azután, hogy polgári per indult Amerikában a német gyártó ellen. A meglepetések sorozata később sem folytatódott, hiszen tudni véltük, hogy valamilyen elektromos járművel próbálja a múlt hibái helyett a jövő lehetőségei felé terelni a figyelmet a szónok.

Ezzel a sejtelmes képpel melegített előzetesen a VW a CES-re

Herbert Diess és segítőtársai nem lőttek túl a reális célon: előbb egy e-Golf belterében a már nem teljesen ismeretlen, gombokat száműző érintésvezérlés előnyeit ecsetelték, majd a hippik kedvelt járművét megidézve színpadra gördült a Volkswagen nagybetűs Jövőautója. A magyarul kissé viccesen hangzó BUDD-e nevet viselő koncepcióval a németek egyértelműen jelezték, hogy a prémium modellek és a városi kicsiny járgányok helyett a családi kategória képviselőjével kívánnak versenyre kelni a jövő vásárlóinak kegyeiért.

Némi kritikával szemlélve ez a tanulmány semmi többet nem tud, mint amit elvárnánk egy nagyjából 2019-ben szériagyártásba kerülő modelltől. Tele van elektronikus segédletekkel, mindenféle mobil eszközt csatlakoztathatunk hozzá, maga a jármű is felkészült a dolgok internete trend nyomán a leendő digitális közlekedési hálózatokkal folytatandó kommunikációra.

BUDD-e: egy tér, két plaform, ezernyi elektronikai megoldás

A 600 kilométeres hatótávot ígérő, 101 kilowattórás akkumulátorral felvértezett tágas jármű elvileg 15 perc alatt tölthető fel 80 százalékra - biztosak lehetünk benne, hogy ez az adat 2019-ig még bőven módosulhat. A valódi újdonságot a szemnek kevésbé látható koncepciók jelzik – kettő is van belőlük.

A Volkswagen ugyanis leginkább rendszerszinten mutatott a jövőbe: a BUDD-e esetében is alkalmazott MEB ugyanis olyan speciális platform, amelyre a holnap elektromos járműveit építené a gyártó, mégpedig – természetesen – modulárisan. A másik koncepció ugyancsak platform, de nem úgy, ahogy azt a járműiparban megszoktuk: a filmekbe illő névvel ellátott MIB újabb generációs infotainment platformja rengeteg funkciót összehangolni képes konfigurálható interfész. Legyen szó zenéről, telefonról, navigációról, minden mindennel összefügg, kommunikál, kapcsolatban van.

A VW szerint a közeljövő járműve se több, se kevesebb ennél

Ha ez nem lenne elég, vezeték nélkül tölthetjük mobil eszközeinnket a kocsiban, a rendszer érzékeli, ha ki akarunk szállni, így előzékenyen kinyitja az ajtót, a hátsó sajtó nyitása is automatizálható, csupán egy lézerrel jelzett területre kell belépnünk.

A VW nem okozott csalódást, hiszen a földön járva, a közeli jövőt illetően kínált olyan alternatívát, amely kézzel fogható üzenet mind a versenytársak, mind a beszállítók, mind a felhasználói kör felé. Ennél többet a jelen helyzetben aligha várhattunk tőlük egy amerikai porondon.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink