Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új gyártócsarnokot építtet a Szabó Fogaskerékgyártó
2024.04.24 17:18Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elektromos buszgyártóba fektet a Daimler
Ha a Szilícium-völgyre és annak környezetére gondolunk, nagy valószínűséggel a Teslák, vagy a Waymo önvezető robotautói jutnak eszünkbe. Ezeken kívül azonban sok érdekes technológiai úttörő dolgozik még a környéken, például a Proterra is, amely akkumulátoros buszokat gyárt, és egyre több partnert gyűjt maga mellé.
A Proterra befektetői között tudhatja már a BMW-t és a General Motorst is, legújabb kooperációját létrehozva most egy 155 millió dolláros megegyezést ütött nyélbe a Daimlerrel, amely a haszongépjárművek egyik legnagyobb gyártója. A lépéssel a Proterra, mint befektetés értéke 600 millió dollárra növekedik. A vállalat nehézgépjárműveket is fog a Daimlerrel közösen gyártani, várhatóan iskolabuszokkal fognak kezdeni.
A Proterra azt tervezi, hogy neki lesznek a leghosszabb hatótávú buszai, amelyek a belga Van Hool E2 lítium-ionos akkumulátorait használva közel 1800 kilométert tudnának megtenni egyetlen töltéssel.
A mostani befektetéseken túl a Proterra 675 eladott elektromos busza, melyet az Egyesült Államok és Kanada közlekedési vállalatai vásároltak meg, további 500 millió dolláros bevételt generált - ennek alapja a minimum 700 ezer dolláros (kb. 192 millió forintos) darabár.
A vállalatnak már vannak működő buszgyárai Los Angelesben és a dél-karolinai Greenville-ben, ám a Daimlerrel létesített partnerkapcsolata több jármű gyártását teszi majd lehetővé.
– A Proterrával való együttműködésünktől azt várjuk, hogy ösztönzőleg hasson a nagyméretű, elektromos hajtással rendelkező haszongépjárművek fejlesztésére, mondta el Martin Daum, a Daimler kamion és buszüzletágának feje.
Bár az iskolabuszok gyártása egy új üzletág a Proterrának, még vonzóbb lehet, mint a magtevékenység, a szállítmányozás: az ilyen gépek kevesebbet haladnak naponta, mind a városi buszok, hiszen főként reggel és délután működnek, ami lehetőséget biztosít, hogy napközben töltsék őket. Ha Kaliforniában működtetik őket, ahol a napenergia bőséges, akár akkor is tölthetnék őket, amikor az elektromosság előállítása főként napenergiából történik. Nyáron, amikor nem használják őket, az elektromos iskolabuszok kerekeken guruló óriásakkumulátorok lennének, melyek segíthetnek kiegyenlíteni a napenergia-termelés hektikus görbéjét: amikor nem használják őket, visszacsatlakoznának az energiahálózatr, így az általuk feltankolt napenergiát más elektromos készülékek is elhasználhatnák.