Gyártók Elektromos Minivel erősíti pozícióit a BMW

Elektromos Minivel erősíti pozícióit a BMW

Beck András | 2019.07.10 16:26

Elektromos Minivel erősíti pozícióit a BMW

Az eddigieknél jobban akar koncentrálni az elektromos autózásra a BMW. Ennek a folyamatnak egy fontos állomása az első tisztán elektromos meghajtású Mini, a Cooper SE bemutatása. Az autót 2019 év végén kezdik gyártani az Egyesült Királyságban.

Hirdetés

Az élményautó a brit prémiumgyártó otthonában, Oxfordban készül majd, a belsőégésű erőforrással szerelt modellekkel megegyező gyártósoron. A hajtáslánc-technológia alkatrészei a BMW Group elektromos mobilitási fejlesztőközpontjaiból, Dingolfingból és Landshutból érkeznek.

A Mini Cooper SE a brit prémiumgyártó tömegtermelésben kínált első tisztán elektromos meghajtású négykerekűje
A Mini Cooper SE a brit prémiumgyártó tömegtermelésben kínált első tisztán elektromos meghajtású négykerekűje

„Az elektromos Minik a kezdetét jelentik annak a folyamatnak, hogy a jövőben a teljes mértékben elektromos modellek gyártását kiemelten kezeljük” – mondta Oliver Zipse gyártási igazgató, aki számos forrás szerint a német autógyártó új vezérigazgatója lehet 2020 májusától.

A lassítást sokan rossz döntésnek tartották

„Az elektromos autók tömeggyártási folyamatán a jelenlegi vezérigazgató, Herald Krüger lassított, ezt sokan rossz döntésnek tartották. A BMW korábbi közleménye szerint Krueger a jelenlegi, 2020 április végéig tartó vezetői időszakát még kitölti, de utána nem marad a pozícióban. Ez azért fontos, mert vegyesen ítélték meg a munkáját, így az új vezérigazgató stratégiai változtatásokat is végrehajthat. Ehhez nagy részben az is hozzájárult, hogy 2016-ban Krueger vezetése alatt vesztette el a bajor márka a piacvezető szerepét a prémium szegmensben. Addig ők adták el a legnagyobb darabszámban az ilyen autókat, majd a Daimler megelőzte őket” – mondta az Autoprónak Tóth Bálint, az Equilor Befektetési Zrt. részvényelemzője. Hozzátette, hogy a Mini Cooper SE megjelenésének önmagában nincs hatása az árfolyamra, ez csak egy apró lépés a hosszú távú elektromos stratégia megvalósításában.

Zipse kijelentései alapján egyértelműnek tűnik, hogy a jövőben az elektromos autókkal kapcsolatos stratégián változtatni fog a BMW és ezeknek a kocsiknak a gyártását kiemelten kezelik majd.

Gyors, egyben drága innovációra van szükség

„Most még időben van a BMW, de bele kell húzniuk, hiszen az elektromos gépjárművek egyre gyorsabban terjednek. Norvégiában már most is az új autók több mint fele elektromos hajtású. Ez egy gyorsan fejlődő üzletág és gyors, egyben drága innovációra van szükség. Húsz éven belül Németországban is elérheti az 50 százalékos arányt az elektromos hajtás az új autók piacán, Magyarországon ez a folyamat kicsit lassabb lehet. Nálunk azonban azt is figyelembe kell venni, hogy az állami támogatás jelenleg fokozza az elektromos autók népszerűségét. Azonban az is lényeges szempont, hogy az ingyenes töltés fokozatos megszűnése csökkentheti ezen autók kedveltségét. Az ingyenes parkolás sem tartható fenn a végletekig, ez csak egy kezdeti lökést adhat a szegmensnek” – fűzte hozzá Tóth Bálint.

Álló helyzetből 60 km/órás sebességre 3,9 másodperc alatt gyorsul, míg 100 km/órás sebességre 7,3 másodperc alatt
Álló helyzetből 60 km/órás sebességre 3,9 másodperc alatt gyorsul, míg 100 km/órás sebességre 7,3 másodperc alatt
A Mini Cooper SE a brit prémiumgyártó tömegtermelésben kínált első tisztán elektromos meghajtású négykerekűje. Az elektromos motor maximális teljesítménye 135 kW / 184 lóerő és 270 Nm a csúcs forgatónyomaték. A típus-specifikus lítium-ion akkumulátor egyetlen feltöltéssel 235–270 kilométer tisztán elektromos meghajtást garantál. A nagyfeszültségű akkumulátor hagyományos háztartási aljzatról, Mini Electric falitöltőről és nyilvános járműtöltő oszlopról egyaránt feltölthető, akár 50 kW sebességű gyorstöltéssel is. A kivételes agilitás az azonnali teljesítmény-leadásnak, az alacsony súlypontnak, az elsőkerék-meghajtásnak és a hajtáslánc forradalmi kipörgésgátló technológiával dolgozó, innovatív menetstabilizáló rendszerének köszönhető. Álló helyzetből 60 km/órás sebességre 3,9 másodperc alatt gyorsul, míg 100 km/órás sebességre 7,3 másodperc alatt. Az autóban két működési üzemmódban állítható a fékerő-visszatáplálás az egypedálos vezethetőség érdekében. A modell már az alapfelszereltség részeként megkapja a LED-technológiás első fényszórókat, a dupla zónás automata légkondicionálót, a hőpumpa-technológiával dolgozó fűtőrendszert, kiegészítő fűtést, elektromos rögzítőféket és Connected Navigation csomagot.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink