Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elektromos Mini: nem kapják meg a lényeget a britek
A brexit ellenére Nagy-Britanniában készíti majd a BMW a teljesen elektromos Minit, ám a németek így is megtartják maguknak a gyártás egyik legfontosabb stratégiai elemét.
Hosszú keresgélés után megvan, hol készülhet 2019-től a tisztán elektromos meghajtású, háromajtós Mini: a korábbi lehetséges brit, holland és német telephelyek közül végül Oxford lett a befutó. Ez nem is csoda, hiszen a város számít a háromajtós Minik gyártási központjának, írja az Automobilwoche.
Bár az első villanyhajtású Mini eladásaihoz a gyártó kezdetben nem fűz nagy reményeket, a legalább 2032-ig tervezett gyártás elhelyezése korántsem volt könnyű feladat. A szigetország mellett szólt, hogy hagyományosan itt készülnek az ikonikus kisautók, ám a tény, hogy ötből négy modell Nagy-Britannián kívül talál gazdára, logisztikai okokból már a kontinentális Európának kedvezett. A kockázatokat tovább növelte a brexit folyamata is.
Talán a kérdés ezen komplexitása az oka, hogy az oxfordi dolgozók öröme mégsem lehet teljes, ugyanis magát az elektromos hajtásláncot Németországban gyártják majd. A BMW ezzel megtartotta a termelés stratégiailag fontos, innovatív részét két hazai, dingolfingi és landshuti üzemének, az oxfordi telephelyen ebből a szempontból így csak összeszerelés folyik majd. Egyébként mindhárom prémium német gyártóra jellemző, hogy az elektromobilitás és önvezetés szempontjából kiemelt jelentőségű tevékenységeket (K+F, akkumulátorgyártás, szoftverfejlesztés stb.) inkább Németországban, mint külföldön képzelik el.
Az e-Mini idővel komoly szereplő lehet a BMW hibrid/elektromos portfóliójában. Tavaly az ilyen gépek adták a bajor konszern eladásainak három százalékát, 62 ezer darabot, idén a cél már a százezres példányszám elérése. A 2025-ös terv nem más, minthogy a BMW-nél már minden negyedik eladott jármű ilyen legyen – ez 600 ezer alternatív hajtású kocsit jelent. A 2019-ben érkező elektromos Mini mellett ebben segíthet majd a 2020-ban bemutatkozó elektromos X3, és a 2021 végére ígért iNext is.