Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Így térülhetnek meg az elektromos targoncák
2024.04.24 12:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Eldőlt az Airbus sorsa, mégsem állnak le a gyártással
Az Emirates új megrendeléssel mentőövet dobott az Airbus A380-as óriásgépnek.
Az Airbus közleménye szerint az Emirates megrendelése 20 duplafedélzetes órásgép leszállítására szól további 16 megvásárlására bejegyzett opcióval. A megrendelt gépek szállítása 2020-ban kezdődik.
John Leahy, a toulouse-i repülőgépgyár kereskedelmi igazgatója az Airbus éves értékesítési és átadási statisztikájáról tartott sajtótájékoztatón a hét elején jelentette be, hogy leállítják a világ legnagyobb utasszállítója, az A380-as modell gyártását, ha nem kapnak új megrendeléseket.
A csütörtöki bejelentés ismeretében azonban John Leahy már a 2030-as évekig biztosítva látja az A380-as, a világ legnagyobb utasszállítójának gyártását.
A megrendelés bejelentésére az Airbus részvényének árfolyama három százalékkal 92,65 eurós rekordra emelkedett. Az árfolyamnyereség később egy százalékra mérséklődött.
Az első A380-as óriásgép alig tíz évvel ezelőtt állt kereskedelmi forgalomba.
November végén az Airbusnak száz A380-asra szóló rendelésállománya volt, ebből 41 az Emiratestől. Az elmúlt tíz évben 317 óriásgépre adtak le rendelést a különböző légitársaságok, ebből az Airbus 217-et szállított le tavaly november végéig. Az Airbus A380-asra legutóbb a japán ANA adott le megrendelést 2015-ben három gépre.
Az akár 600 utast is szállítani képes, de a szokásos négy osztályos kivitelben 544 utast befogadó repülőből az Airbus jövőre havonta egy, 2019-től viszont évente nyolc gyártását tervezi. A jelenleg már 101 A380-as gépet üzemeltető Emirates kilenc-tíz éven keresztül évente hat gépet vesz át az Airbustól.