Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Benzines változat is készül a Jeep elektromos SUV-jaihoz
2024.04.19 08:20Csak tisztán elektromos autókkal nem fogunk célt érni
2024.04.19 07:23Soha ennyi autót nem gyártottak még a csehek
2024.04.19 06:18Szilárdtest akkukat gyártana 2025-től a Nissan
2024.04.19 04:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Együtt kutat megújuló üzemanyagok után Szegeden az Audi és a Mol
Egyebek mellett megújuló üzemanyagok fejlesztéséről szóló stratégiai megállapodást kötött az Audi Hungaria, a Mol-csoport és a Szegedi Tudományegyetem (SZTE), a dokumentumot pénteken írták alá Szegeden.
– A mobilitás területén fellépő kihívásokra – mint a CO2 kibocsátás-csökkentés, vagy a közlekedési balesetek elkerülése – nem lehet egyetlen megoldással válaszolni – mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter. A jelenlegi beruházások a Science Park területén ezen lehetséges válaszok megtalálására irányulnak. A fejlesztések hozzájárulnak ahhoz is, hogy új vállalkozások jelenjenek meg a városban.
Hernádi Zsolt, a Mol-csoport elnök-vezérigazgatója leszögezte, versenyképes oktatás nélkül nincs versenyképes gazdaság. A magyar oktatási rendszernek ki kell lépnie az elefántcsont toronyból, és olyan szakembereket kell nevelnie, akik az ipar számára értékes tudással rendelkeznek.
Hozzátette: ebben a folyamatban az iparvállalatoknak hatalmas felelőssége van. Ennek részeként bocsátott a Mol az SZTE rendelkezésére olyan motorfékpadot, mellyel a szakemberek hasznos újításokat tudnak kidolgozni, majd beépíteni a termelésbe.
Az európai autó- és olajipar előtt ugyanaz a két kihívás áll: megoldást találni a városi közlekedés kedvezőtlen hatásainak csökkentésére és teljesíteni a globális felmelegedés megfékezésére tett szén-dioxid-kibocsátási előírásokat. Csak az autóiparral együtt lehet a környezetet jobban kímélő üzemanyagokat fejleszteni és olyan alapanyagokat létrehozni, melyek mind a két kihívás megoldásait egyaránt szolgálni tudják – mondta Hernádi Zsolt.
Európában jelenleg 240 millió autó fut, ennek 5 százaléka újul meg évente, az állomány így 20 év alatt cserélődik ki. Ezzel a dinamikával nem érhető el a szén-dioxid-kibocsátás elvárt szintű csökkenése. Ezért van szükség olyan alternatív megoldásokra, melyek lehetővé teszik, hogy a ma használt járművekkel is közelebb jussunk a célok teljesítéséhez – fogalmazott a Mol-csoport vezetője.
A cél olyan motorok fejlesztés, melyek a ma még 30-40 százalékos mutató helyett lényegesen magasabb hatékonysággal használják fel az üzemanyagot – tette hozzá.
Hernádi Zsolt elmondta, jelenleg nagy mennyiségben csak kőolajból állítható elő üzemanyag az autóipar számára. Az együttműködési megállapodás közös kutatás-fejlesztési programok indítását teszi lehetővé megújuló üzemanyagok fejlesztésére. Ezek között említette a légkörből kinyert szén-dioxid és megújuló villamos energia felhasználásával előállított szintetikus üzemanyagokat vagy az élelmiszeriparban nem hasznosítható mezőgazdasági hulladékok átalakítását.
Knáb Erzsébet, az Audi Hungaria Zrt. személyügyekért felelős igazgatósági tagja közölte, a vállalat Győrben nem csak motorokat és gépjárműveket gyárt, hanem több mint tíz éve motor- és járműfejlesztő központot is működtet. A vállalat szorosan együttműködik az akadémiai szférával és a magyar felsőoktatási intézményekkel, köztük az SZTE-vel.
Az Audi, a Mol és az SZTE közötti együttműködés elősegíti akár nemzetközi szintű tudományos eredményeket képviselő innovációk iparba történő átültetését. A kutatási programok középpontjában a belsőégésű motorok károsanyag-kibocsátása, az ehhez kapcsolódó mérési technológiák fejlesztése és a szintetikus üzemanyagok kutatása, valamint a közös tudásbázis folyamatos bővítése áll – közölte az igazgatósági tag.
Az eseményen aláírták a Mol és az Audi az új típusú üzemanyagok fejlesztése mellett, a digitalizáció és a sharing economy területére kiterjedő együttműködési megállapodását, valamint elhelyezték az SZTE Járműipari Kompetencia Központjának alapkövét is.
(A képen: Hernádi Zsolt, a Mol-csoport elnök-vezérigazgatója, Szabó Gábor, az SZTE rektora és Achim Heinfling, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke)