Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Egész országokat rántott magával a VW az emissziós botrányban
Az Európai Bizottság jogi lépéseket tesz hét uniós tagállammal szemben, mivel azok a Volkswagen-botránnyal összefüggésben figyelmen kívül hagyták a gépjármű-típusok jóváhagyására vonatkozó uniós szabályokat.
Az Európai Bizottság közlése szerint a Cseh Köztársaság, Németország, Görögország, Litvánia, Luxemburg, Spanyolország és az Egyesült Királyság elmulasztottak olyan szankciórendszert létrehozni, amely eltántorítja a gépjárműgyártókat attól, hogy megsértsék a károsanyag-kibocsátásokra vonatkozó jogszabályokat, illetve jogsértés esetén nem vetették ki a megfelelő szankciókat. A tagállamokban közvetlenül alkalmazandó uniós irányelv értelmében a tagállamoknak hatékony, arányos és visszatartó erejű szankciórendszereket kell létrehozniuk.
A bizottság felszólító levelet küldött a Cseh Köztársaság, Litvánia és Görögország részére, mivel azok nem hoztak létre ilyen szankciórendszert. A bizottság továbbá kötelezettségszegési eljárást indított Németországgal, Luxemburggal, Spanyolországgal és az Egyesült Királysággal szemben - vagyis azon tagállamok esetében, amelyek típusjóváhagyást adtak ki a Volkswagen Group AG számára az Európai Unióban - mivel annak ellenére nem szabták ki a nemzeti jogszabályaikban foglalt szankciókat, hogy a vállalat illegális kiiktató szoftvert alkalmazott.
A bizottság véleménye szerint Németország és az Egyesült Királyság jogszabálysértést követett el, amikor nem bocsátották rendelkezésre a Volkswagen Group AG és más gyártók gépjárművei tekintetében a saját területükön végzett, a nitrogén-dioxid-kibocsátásokat érintő esetleges szabálytalanságokra vonatkozó tagállami vizsgálatok során összegyűjtött összes műszaki információt.
A tagállamoknak az eljárás csütörtöki megindításától számítva két hónap áll rendelkezésükre, hogy válaszoljanak a bizottság felvetéseire. Ennek elmulasztása esetén az Európai Bizottság indokolással ellátott véleményt adhat ki részükre.
A botrány azzal kezdődött, hogy az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szeptemberben megvádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. A legnagyobb európai autógyártó vállalat, a VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte mintegy 11 millió gépjárművet érint, ezek közül 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el.
A Volkswagen eddig 15 milliárd dollár költséggel járó visszavásárlási, javítási és kártérítési programról jutott egyezségre az amerikai hatóságokkal.