Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
E-autók készülnek majd a volt Saab-üzemekben
A Svéd Nemzeti Elektromos Jármű (NEVS), mely nemrég megszerezte a Saab Autó tárgyi eszközeit, most azt tervezi, hogy elektromos autókat gyárt az ikonikus márka svéd gyárában.
Nem maradtak gazda nélkül a megszűnő Saab maradványai, hiszen a NEVS saját márkanév alatt fog autókat gyártani a volt ikonikus svéd márka trollhattani üzemében az év második felétől. Mindezt Kai Johan Jiang, elnökségi tag vázolta.
Az elektromos autók iránti kereslet növekedése miatt a NEVS a kínai önkormányzatokkal is tárgyal, beleértve Sanghajt, Hangzhout és Chengdut. Elsődleges cél egy újabb gyár felépítése Kínában, de a cég egy törökországi üzem felépítésének lehetőségét is keresi.
Annak ellenére, hogy a svéd helyszín újjáéled, a Saab márkanév nem tér vissza. A NEVS öt éve vásárolta fel a Saab üzemeit, amiket a Saab AB repülőgyártótól különítettek el 1990-ben. Tavaly, mivel kötelezték, hogy ne használja tovább a Saab nevet, a kínai tulajdonban levő vállalat elkezdte a NEVS márkanevet használni azokra az autókra, amiket gyárt, így az 1949-től forgalomban lévő Saab név végleg megszűnt.
Kínában a NEVS több mint 80 riválissal versenyez, akik mind le akarják körözni egymást a technológiáik, különösen az elektromos hajtások terén. A NEVS alternatív energiaforrásokat használó járműveket állít elő, mely egy stratégiailag feltörekvő iparág része. A vállalat azt tervezi, hogy a plug-in hibrid és a teljesen elektromos autóinak eladásait megtízszerezi a következő évtizedben. Ezt elősegítendő, a NEVS az első tőkemelés megszervezésén dolgozik.
- Megragadtuk azt a lehetőséget, ami az életben csak egyszer jön az autóiparban: olyan új technológiákat adoptáltunk, amik gyorsabban fejlődnek, mint azt elvártuk volna, mondta Jiang egy interjúban. – Szeretnénk megtalálni azokat a befektetőket, akik ugyanazon vízióikkal rendelezknek, mint mi – tette hozzá Jiang. – Nem akartunk korábban pénzgyűjtésbe kezdeni, mert nem álltunk rá készen. Ez mára már megváltozott.
A NEVS az utóbbi öt évet azzal töltötte, hogy elektromos autókat fejlesztett, és a múlt héten piacra dobta első modelljét, a 9-3 EV-t, amit Saab platformra alapoztak. Az észak-kínai gyár jelenleg 50 ezres kapacitással üzemel, ám 2019-re ezt a számot 220 ezerre akarják növelni.
A NEVS elektromos autóinak gyártási költségei versenyképesek lettek a gázüzemű autókéval, mivel az akkumulátorok költségei egyharmadával lecsökkentek.
A kínai autóeladások a következő években felgyorsulhatnak, a gazdasági erősödés magával húzza a keresletet ország belső területein fekvő városokban és a tartományokban. A kínai kormány segítségével sikerült felgyorsítani az elektromos járművek fejlesztését, és csökkenteni a költségeket.
– Korai belépőnek lenni az elektromos autó iparban nem garantálja azt, hogy a vállalat erős játékos lesz, hangsúlyozta Jiang. - A vállalatok 95 százaléka nem lesz képes a túlélésre, mivel az elektromos autók gyártásához nem elég a szenvedély.