Gyártók Az új Uber akar lenni a BMW

Az új Uber akar lenni a BMW

MTI | 2016.03.14 23:08

Az új Uber akar lenni a BMW

Saját fuvarmegosztó "európai Uber" szolgáltatást tervez indítani a BMW - jelentette be az autógyár mobilitási szolgáltatások fejlesztéséért felelős igazgatója, Peter Schwarzenbauer a Spiegel Online hírportálnak adott interjúban.

Hirdetés

A carsharing (autómegosztás) a járművek közös, megosztott használatát, a ridesharing pedig (fuvarmegosztás) fizető utas alkalomszerű felvételét jelenti egy-egy útszakaszra. A fuvarmegosztás az egyik leggyorsabban növekvő szegmense a szolgáltatások digitalizációjával megjelent új, a közösségi megosztáson alapuló gazdasági ágnak (sharing economy). Az Egyesült Államokban a ridesharing, vagyis a fuvarmegosztó piacot az Uber, Kínában pedig a Didi Kuaidi vezeti.

Európa számos országában jogi úton gáncsolták el az Uber szolgáltatását, "mivel itt másként mennek a dolgok", mint Amerikában - mutatott rá Peter Schwarzenbauer, megjegyezve, hogy ugyanakkor jórészt a Szilícium-völgyre jellemző "cowboy-mentalitásnak" is köszönhető, hogy az Uber nem igazán tudta megvetni a lábát a kontinensen.

Peter Schwarzenbauer az interjúban hangsúlyozta, hogy sikeres fuvarmegosztó szolgáltatást csak az érintett szereplők beleegyezésével lehet indítani Európában.

Az, ahogy Amerikában elkezdünk csinálni valamit, ami nem tilos, majd a kész tényeket hivatalosan is elfogadtatjuk, az Európában nem megy - mutatott rá. A BMW ezért a Sixt bérautó vállalattal közösen üzemeltetett DriveNow carsharing szolgáltatására építve kívánja létrehozni saját fuvarmegosztó szolgáltatását.

Az egyik elképzelés az, hogy a DriveNow flottájának kihasználatlan járműveit lehetne kibérelni fuvarmegosztó szolgáltatásokhoz, például diákmunka keretében. A DriveNow elsősorban munkanapokon és munkaidőben használt flottája ugyanis esténként és hétvégenként rendszerint kihasználatlanul áll.

Egy fuvarmegosztó szolgáltatás működtetéséhez azonban a BMW-nek minden bizonnyal szüksége lesz még egy további partnerre is a szükséges szoftver kifejlesztéséhez és karbantartásához. Ilyen lehet például a hamburgi WunderCar, amelyik Prágában, Budapesten, Varsóban és Isztambulban már el is indította fuvarmegosztó szolgáltatását.

Tavaly már voltak arról hírek, hogy a BMW részesedést próbált vásárolni a WunderCar vállalatban, ebből azonban végül nem lett semmi. A Manager Magazin tavaly júniusi beszámolója szerint viszont meg nem nevezett nagyságú részesedést vásárolt magának a WunderCarban a Sixt tulajdonosának egyik fia, Konstantin Sixt.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink