Gyártók Az új Audi R8 szíve egy tízhengeres szívó benzinmotor

Az új Audi R8 szíve egy tízhengeres szívó benzinmotor

autopro.hu/Sz.F. | 2018.11.14 15:22

Az új Audi R8 szíve egy tízhengeres szívó benzinmotor

A sorozatgyártású R8 modell megújult változata most debütál a 2018-as Párizsi Autószalonon bemutatkozó R8 LMS GT3 modell világpremierjét követően.

Hirdetés

Az R8 minden szempontból különleges helyet foglal el az Audi életében nyilatkozta Michael-Julius Renz, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója.

És most még erősebb és gyorsabb is lett tette hozzá Oliver Hoffmann, az Audi sport GmbH műszaki igazgatója. A motorsport a DNS-ünk része. Nincs még egy olyan autó, amely ennyire közeli rokonságban lenne az autósporttal, mint az R8, hiszen alkatrészeinek 50 százaléka megegyezik az R8 LMS GT3 modellel, az R8 LMS GT4 modellel pedig még nagyobb, 60 százalékos az egyezőség.

Azonnali reakció, egy szempillantás alatt elért magas fordulatszám-tartomány és páratlan hangzás: ez az Audi R8 szíve, egy 10 hengeres szívó benzinmotor, amely két teljesítményváltozatban is elérhető az ügyfelek számára. A R8 LMS GT3 és az R8 LMS GT4 modellek jó hasznát veszik V10 erőforrásuk közel azonos hajtástechnológiájának a versenypályákon. Az igen kompakt V10-es aggregát az Audi győri gyárában készül. Külön hűtéssel gondoskodnak a motorolaj megfelelő hőmérsékletéről. A szárazkarteres olajozást az autóversenyek világából vette át a márka és ennek köszönhetően lehetőség nyílik a motor extrém alacsonyan történő elhelyezésére, amely így alacsony tömegközéppontot eredményez. A szivattyú pedig minden körülmények között még az R8 esetében teljesíthető 1.5 G oldalgyorsulás során is biztosítja a megfelelő kenőolaj-ellátást. Mindkét motort benzines részecskeszűrővel szerelik.

A felfüggesztésen végrehajtott módosítások még nagyobb stabilitást és pontosságot kínálnak a vezető számára. A vezető támogatását mind az opcionálisan elérhető dinamikus kormányzásnál, mind az elektromechanikus szervokormány esetében tovább finomították, így az útról érkező visszajelzések a teljes sebességtartományban még pontosabbak lettek.

A választott motortól függően három további száraz, nedves illetve havas úthoz alkalmazkodó programot is választhatunk a performance profilon belül a már jól ismert Audi drive select rendszer segítségével. Itt a rendszer a legfontosabb dinamikai paramétereket az út súrlódási együtthatójához igazítja hozzá. A továbbfejlesztett elektronikus menetstabilizáló rendszernek (ESC) és a csúcskategóriát képviselő fékeknek köszönhetően a modellnek 1,5 méterrel csökkent a fékútja a 100 km/óra sebességről álló helyzetre történő fékezés során. 200 km/óra sebességről pedig akár 5 méterrel is rövidülhet a fékút, de mindkét esetben természetesen ez a külső körülményeken is múlik.

Az új Audi R8 gyárilag 19 col peremátmérőjű kerekekkel érkezik. Az ultrakönnyű, 20 colos fényes könnyűfém felnivel szerelt kerekekkel még precízebbé válik az autó kezelhetősége. Az öt V-küllőt formázó keréktárcsák az új nyári és sport gumikkal az opcionálisan választható tételek sorát bővítik. A hagyományos acél féktárcsák mellett extraként az Audi kerámia tárcsákat is kínál a modellhez. Az orr részen található stabilizátor opcionálisan CFRP szénszálas anyagból és alumíniumból is kérhető, ezzel közel két kilogrammal válik könnyebbé az autó.

Az R8 vásárlók a választott motortól függően akár három külső csomagból is választhatnak. Ezekben számos kiegészítővel módosíthatják az első lökhárítót, az oldalsó küszöböket és a diffúzort.

Az új R8 modellek Németországban és a többi európai piacon 2019 első negyedévében érkeznek a kereskedésekbe. Az értékesítés 2019 elején indul majd.

Kiemelt Partnereink