Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az Audi a maga részéről felkészült a brexitre
Ha az Egyesült Királyság mindenféle kereskedelmi megállapodás nélkül hagyná el az Európai Uniót a brexit határnapjával 2019. március 29-én, úgy az Audi válságintézkedéseket léptetne életbe.
Alexander Seitz pénzügyi igazgató elmondta, hogy a vállalat minimalizálta a devizával, ellátási lánccal, és logisztikával kapcsolatos kockázatokat. Hozzátette, hogy minden óvintézkedést megtettek, a vállalat pénzügyeit tekintve a deviza fedezete elég stabil, hogy megóvják a bevételeket, emellett az alkatrészek számára is biztosították az elegendő raktárterületet.
Megállapodás nélküli (hard brexit) esetén az ellátási láncok összeomlása a legvalószínűbb, ahogy az árucikkek a vámkezelés életbe lépésével megakadnak az Egyesült Királyság kikötőiben, mint például Doverben, ahol ráadásul a munkaterhelés növekedésére sincsenek felkészülve.
A Volkswagen-csoport pénzügyi igazgatója még korábban azt nyilatkozta, hogy cége bízik a sikeres megállapodásban, és az EU sikeres megállapodást tud kötni az Egyesült Királysággal. Decemberben a brit leányvállalat azonban közzétette, hogy az első 11 hónapban 17 százalékkal csökkentek az eladások, és ez még annak ellenére is negatívan hatott a vállalat globális értékesítésére, hogy jelentős növekedéssel számolhatott több piacon is.
Számos vállalat és maga az Európai Unió is gazdasági sokkra készül arra az esetbre, ha az Egyesült Királyság kereskedelmi megállapodás nélkül hagyná el az EU-t. Egy alku nélküli kilépés azt jelentené, hogy nem lenne átmenet, így a hirtelen változással nehezen birkózna meg a gazdaság, és tovább gyűrűző hatásai lehetnek a leállásoknak. A vállalatok szünetelteltetik, vagy áthelyezik azokat a beruházásaikat, amelyeknek ösztönözniük kéne a termelést, az innovációt, bőviteniük a munkahelyeket és emelniük a fizetéseket. Ehelyett a gyárak, irodák, és ezáltal állások áthelyezésére koncentrálnak az országból. Mark Carney, a Bank of England vezetője többször is az 1970-es olajválsághoz hasonlította a helyzetet.