Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Autopro-teszt: családi használatra és cégautónak is ideális a hibrid Mondeo
A sok csomaggal utazni akaró vásárlók számára az új Mondeo Hybrid kombi a hagyományos hajtású autók nagy hatótávolságát és szabadságát, valamint az elektromos hajtás takarékosságát és kifinomultságát egyszerre képes nyújtani.
A kombi karosszériához is megrendelhető öntöltő hibrid rendszer tisztán elektromos hajtással is képes mozgatni az autót. A csendes indulás és a finom haladás különösen a városi utakon és az araszoló forgalomban hasznos. A hibrid hajtás szükségtelenné teszi az elektromos hatótávolság miatti aggodalmat, ráadásul az akkumulátort sosem kell külső áramforrásról újratölteni.
A hibrid hajtás a tudatos sofőrök eszköze
Városi használatban, kíméletesen, óvatosan gyorsítva rendre a villanymotor biztosítja az energiát a haladáshoz, csak nagyobb nyomatékhoz szükséges a belső égésű kapcsolnia az elektronikának. Mindezt automatikusan teszi meg az autó, a sofőrnek nem kel beavatkoznia.
Városon kívül hosszú kilométereken át, akár 130-as tempónál is lehet „vitorlázni” vele. A kijelzőn is lehet azt az opciót választani, hogy a két motor közti kapcsolgatásról és azok pillanatnyi fogyasztásáról értesüljünk folyamatosan. Így nagyon szépen lehet a gázt is adagolni, például maximum teljesítményig kihasználni a villanyhajtást, amikor éppen nem kapcsol be a hagyományos erőforrás.
Hosszú utakon is kényelmes a Mondeóban utazni |
Egyenletes gyorsítást biztosít
A legújabb generációs Mondeo Hybrid hajtáslánc-vezérlő szoftvere finom, egyenletes gyorsítást biztosít. A továbbfejlesztett szoftver hatékonyabban hasznosítja a motor forgatónyomatékát, egyszerre javítva a rendszer üzemanyag-fogyasztását és teljesítményét, mindig zökkenőmentesen kapcsolva az ideális sebességfokozatot a lehető legmagasabb forgatónyomaték és a legalacsonyabb motorfordulatszám eléréséhez.
187 lóerős hibrid rendszer
Az összesen 187 lóerős hibrid rendszer legfontosabb elemei egy különleges tervezésű 2,0 literes Atkinson-ciklusú benzinmotor, egy elektromotor, egy generátor, egy 1,4 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátor, valamint egy, a Ford által kifejlesztett teljesítményelosztó automata sebességváltó, ami a fokozatmentes váltóművek teljesítményét kínálja.
Összesen 187 lóerős a hibrid rendszer |
Néha rátölt a villanymotor
Az akkumulátor töltöttségéről az autó maga gondoskodik. Kicsit meglepő egyébként, amikor álló helyzetben, de gyújtással a műszerfalat, a kijelzőt nézegetve egyszer csak bekapcsolt a motor. Ilyenkor a rendszer dönt úgy, hogy kicsit rátölt a villanymotor akkumulátorára. Menet közben az is nyomon követhető a műszerfalon, hogy az teljes útból mennyit tett meg autó elektromos hajtással, illetve ebbe a szabadon futást is belekalkulálja a rendszer. Egy 230 kilométeres autópálya-szakaszból 43 kilométer volt zöld, azaz EV hajtással, mindezt Eco-módban sikerült elérni úgy, hogy a sebességhatárokat végig betartottuk, sőt inkább néhány százalékkal az alatti tempóban autóztunk.
5,5 literes száz kilométerenkénti átlagfogyasztás
Az energia-visszanyerő féktechnológia a hagyományos fékezés közben veszendőbe menő energia akár 90 százalékát is képes hasznosítani, és az ebből nyert elektromos áramot az akkumulátor tárolja. Ez a megoldás hatékonyan járul hozzá a kedvező szén-dioxid-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási adatokhoz, ami a kombinál a gyári adatok szerint 101 g/km és 4,4 l/100 km. A valóságban ezt nem sikerült teljesíteni, de az 5,5 literes száz kilométerenkénti átlagfogyasztás autópályán még egy dízelmotorral szerelt autónál sem lenne rossz adat. A hibrid technológiával a fogyasztás egy benzinmotorral is dízelest idéz.
4,86 méter hosszú a Ford Mondeo Hybrid kombi |
Folyamatosan felügyeli a fogyasztást
Számos technológia áll rendelkezésre a hatékonyság fokozása érdekében. Ilyen például a SmartGauge interfész, amely folyamatosan felügyeli az üzemanyag- és energiafogyasztást, illetve megjeleníti az olyan rendszereket, mint a fékezési segéd. Ez arra ösztönzi a vezetőt, fokozatos fékezéssel a lehető legtöbb energiát nyerje vissza. A motor terhelését jelentősen csökkenti az elektromos szervokormány, valamint az elektromos klímarendszer, hajtáslánc-hűtés és vákuum-rendszer. A kipufogógáz hőjének visszanyerését szolgáló speciális fejlesztésű megoldás segítségével különben gyorsabban befűthető az utastér.
403 liternyi csomagtér
Az új kombi karosszéria 403 liternyi csomagteret kínál a kalaptartó alatt, amikor a hátsó üléstámlák a helyükön vannak, és 1508 litert a hátsó üléssor ledöntése után; ez utóbbi esetben sík padlófelület alakítható ki, ami megkönnyíti a nagyobb tárgyak ki- és bepakolását. A csomagtér padlója alatt további tárolórekesz található. Az autó rendkívül jól pakolható, családos utazásokra jó választás, a csomagtérben egyetlen kompromisszum a hibrid hajtáshoz szükséges plusz akkumulátor miatti komolyabb szintemelés. Így a csomagtéri padlószint nem esik egybe a lökhárítóéval. De cserébe az ülések lehajtásával sík padlóra pakolhatunk.
Az új kombi karosszéria 403 liternyi csomagteret kínál a kalaptartó alatt |
Légzsákos biztonsági öv
A két szélső hátsó ülésekhez épített légzsákos biztonsági öv viselése kicsit más, rövid időre kellemetlen érzés, ám ugyanúgy el lehet feledkezni viseléséről, mint a hagyományos övről. A légzsákos öv nagy újítása, hogy ütközés esetén nagyobb fajta henger alakra felfújódva a hagyományos övhöz képest ötször nagyobb testfelületen oszlatja el az ütközés erejét. Egyúttal besegít annak megakadályozásába, hogy a fej előre bukjon.
Cégautónak és családi kocsinak is jó választás
A Ford Mondeo Hybrid kombiváltozatának modern külső és belső dizájnja és a felvonultatott technikai megoldások, valamint az alacsony fogyasztás ideális cégautóvá teszi a kocsit. Azonban a bőséges helykínálat és a hibrid hajtásrendszer miatt a megszokottól kisebb, de jól pakolható csomagtér a családok számára is ideális autóvá teszi ezt Ford Mondeo komit.
Képek: Kuthi Áron