Gyártók Audi Terminál A1-es premierrel

Audi Terminál A1-es premierrel

Heimer György | 2010.09.16 21:42

Audi Terminál A1-es premierrel

Teljesen új építészeti koncepció alapján épült az Audi Centrum Budapest új Audi márkakereskedés és szervizközpont. Az Audi Terminál - a világban összesen mintegy 700 helyen felépített Audi Hangár koncepciót követő - új építészeti projekt, mely a márkát körülvevő városi környezetbe helyezi a márka magas minőségét.

Hirdetés

A koncepció kifejezi az elmúlt években jelentősen – az akkori 11 típusról 2015-ig 30-ra - bővülő Audi kínálat komplexitását, és egy fedél alatt jeleníti meg a bemutatótermet, valamint az exkluzív szervizt.

Az Audi Terminál újabb szintre emeli az Audi Hangár nyitott és dinamikus formai megjelenést adó márkakereskedői építészeti rendszert. Az új Audi Terminál koncepció központi eleme a versenypályák kanyarívét felidéző félkör, amely egyedi szögben csatlakozik a homlokzathoz és az ablakokhoz. Az épület homlokzatának ugyancsak összetéveszthetetlenül egyedi megjelenést adnak az áttetsző felületek, mellyel a belső terek dinamikája kívülről is érzékelhető. Ezzel az Audi Hangár után az Audi Terminál is azonnal felismerhető karaktert ad az Audi márkakereskedéseknek. Az épület általában több szintes, és változatos formájú, így kiválóan alkalmazható a városokban elérhető kisebb építési területeken is.

Az Audi Terminál koncepciójának másik központi eleme, hogy a márkakereskedés minden fontos tevékenysége egy légtérbe kerüljön, alapvető célja, hogy az értékesítés és a szerviz kerüljön előtérbe. Ezt célozza a bemutatott járművek dinamikus elhelyezése is, ahol ugyancsak az „Audi-félkör” elemei köszönnek vissza. Az épület tereinek megosztása, az épület kialakítása a működési költségekre is pozitív hatással gyakorol.

Az Audi Terminál tehát a márka építészeti koncepciójának továbbfejlesztése: az épület elemei már a jövőbeli elvárásoknak is megfelelő kialakítást tesznek lehetővé. Ez konkrétan az egyes funkciók közös térben történő, egymáshoz kapcsolódó kialakítását, az új média felhasználásával történő új „infotainment” rendszer alkalmazását, az egyes elemek moduláris alkalmazásával egyéni terület kialakítását jelenti.

„Az új, már a terminál koncepcióval felépített Audi Centrum Budapest – megjelenését és szolgáltatásait tekintve – egyaránt vonzó, komoly bizalmat ébreszthet azokban az ügyfelekben, akik nemcsak az autójukban, hanem a hozzá kapcsolódó szolgáltatásoknál is igénylik a prémium minőséget. Persze a terminál koncepció nemcsak egy új építészeti megoldás, hanem az Audi azt is szeretné elérni, hogy az értékesítés és a szerviz is magas minőségi színvonalon teljesüljön.” – jelentette ki Mátrabérci Sándor márkaigazgató az új Audi terminál megnyitója alkalmából.

Az új Audi Centrum Budapest az Óbudai Autójavító területének Duna felé eső részén épült, ahol teljes egészében érvényesülnek az újszerű építészeti elvárások. Az első ütemben a mélygarázs, illetve az épület alapjainak földmunkái készültek el. Ezután jött a bemutatótér és a galéria, ezek közvetlenül csatlakoznak a már működő exkluzív szervizhez. A jól megközelíthető helyszínen felépített, háromszintes épületegyüttes főbb egységei az 1300 négyzetméter alapterületű mélygarázs, az 1200 négyzetméter értékesítői szint és az 1300 négyzetméter tetőparkoló. Ez utóbbi kialakításánál az oldalfalak üveglapokból állnak, és sarokfal készül az Audi-dizájn szerinti fémburkolattal. A belső tér méreteire jellemző, hogy a bemutatóteremben valamennyi jelenlegi és a jövőbeli Audi-modellnek lesz helye: egyszerre 14-16 autó állítható ki, amelyeket az érdeklődők kényelmesen vehetnek szemügyre.

„Nem egyszerű bővítésről, fejlesztésről, hanem a teljesen új márkakoncepció alapján megvalósuló komplett beruházásról van szó” – mondta Krénusz Ferenc, az Óbudai Autójavító Kft. ügyvezető igazgatója. Ennek eredményeként ez lesz az első új építésű, az egyedi vásárlói igényeket kielégítő „prémiumkategóriás” Audi márkakereskedés és szerviz Budapesten. Mint hangsúlyozta, „célunk egyrészt az, hogy minél korszerűbb, szakszerűbb és komfortosabb szolgáltatásokat nyújtsunk az ügyfeleinknek, akár visszatérőkről, akár újakról van szó. Másrészt az is meghatározó, hogy munkatársaink a mindennapokban is a magukénak vallják: nem elég megnyerni a vevőt, ügyfélként hosszú távon is meg kell tartani. Úgy gondolom, hogy az új beruházásunkhoz a szakmai-emberi háttér adott, ehhez társulnak az évtizedek során felhalmozott – s persze a folyamatosan korszerűsített – értékesítési tapasztalatok, megoldások és az a szilárd pénzügyi alap, ami ebben a mostani nehéz piaci helyzetben is megalapozza az ütemes finanszírozást.”

A beruházás összesen mintegy 800 millió forint, ennek nagy részét az Óbudai Autójavító Kft. saját forrásaiból fedezte. A veszprémi székhelyű XL Bau Kft. készítette a beton épületszerkezetét, majd a francia-német tulajdonú D&B Bau vállalat szervezésével és vezetésével készültek a szakipari munkák. A döntésben közrejátszott a cég szakmai referenciája is, számos olyan nagyberuházást valósított meg, amelynél egyszerre kellett betont, acélszerkezeteket, üvegburkolatot beépíteni, tehát biztosítják a teljes körű munkafolyamatot. Ennél az új Audi-komplexumnál is ilyen összetett munka várt rájuk.

A megbízás egyik feltétele az volt, hogy előbb a szerviznek helyet adó épületrészt kell kialakítani, úgy hogy folyamatos legyen a szolgáltatás. Ez magában foglalta azt is, hogy a kapcsolódó energia- és más ellátási rendszereknek zavartalanul kellett működni végig az építkezés során. 2009. augusztus végére elkészült az Audi gépkocsik karbantartását és javítását szolgáló épületegyüttes. Azóta a gyári előírásoknak megfelelő méretű, s korszerű Audi-műhelyben dolgozhatnak a szerelők. Az exkluzív szervizben 8 modern szerelőállás, 2 munkafelvételi-, 6 karosszéria előkészítő állás, valamint 2 ultramodern fényezőkabin működik. A nyolcállásos műhely méretére jellemző, hogy egy-egy jármű javításához 4x8 méteres felületet kellett kialakítani, a belmagasság pedig minimum 4,8 méter. Emellett a legszigorúbb előírásoknak megfelelő környezetvédelmi berendezéssekkel ellátott műhelyben a számítógép-vezérléses rendszerek, a könnyen kezelhető s – az Audi-gyár által kiválasztott – legkorszerűbb: DURA-márkájú szerelőbútorok is megtalálhatók. Az üvegablakokon keresztül a teljes műhelyrész átlátható lesz az ügyféltérből is.

A kivitelezési munkák befejezését követően korszerű feltételek között folytatódhat az Audi járművek értékesítése. A tervek szerint 2012-ig világszerte 300 új koncepciójú Audi-komplexum épül, ezek közül Budapesten szeptember 16-án nyílt meg az Audi Centrum Budapest, az Audi új szuperminijének, az A1 hazai debütálásával.

Kiemelt Partnereink