Gyártók Alfons Dintner: a nyertesek közé akar tartozni a győri Audi

Alfons Dintner: a nyertesek közé akar tartozni a győri Audi

Beck András | 2019.12.12 10:48

Alfons Dintner: a nyertesek közé akar tartozni a győri Audi

Az Audi Hungaria idén megtízszerezte az elektromos motorok gyártását. "Elmozdulás tapasztalható a gyártásunkban. A dízelmotoroknál tapasztalható csökkenést több mint ellensúlyozzák az elektromos motorok" – mondta Alfons Dintner, Audi Hungaria igazgatóságának elnöke.

Hirdetés

"A 2019-es esztendő kihívásokban gazdag volt. Az autóiparban átalakulás zajlik, ami az egész társadalmat érinti majd. Ez minden szereplőre, így természetesen ránk is jelentős hatással van. Folyamatosan fejlődünk az elektromos hajtás felé, az idén elkezdődött folyamat jövőre is folytatódik. Idén már százezer elektromos motor készült Győrben, ami tízszerezést jelent, de a partnereink a belső égésű motorokat továbbra is szívesen fogadják tőlünk. Mindez a gyártói programunkban is elmozdulást jelent, de a dízelmotoroknál tapasztalható csökkenést több mint ellensúlyozzák az elektromos motorok. Az Audin belül, sőt a Volkswagen konszernen belül is vezető szerep jut a győri gyárnak az elektromotorok területén" – mondta Alfons Dintner, Audi Hungaria igazgatóságának elnöke a cég külső kommunikációs csapata által rendezett évzárón. Alfons Dintner október 1-jén vette át a győri társaság vezetését. Aláhúzta, hogy az Audi Hungariánál magasan van a szakmai mérce.

60 ezer család

"Ez egy 26 éves stabil és innovatív vállalat, az ország legnagyobb exportőre. Az Audi a gyárba összesen már több mint 10 milliárd eurót fektetett be és az itt gyártott modellek jól illeszkednek a márka prémium modellpalettájába. Tizenháromezer munkatársnak biztosít biztos megélhetést az Audi Hungaria, de a beszállítókkal együtt 30 ezer magyar család megélhetését biztosítjuk. Ha tágabb perspektívában nézzük, akkor az Európai Unió területén 60 ezer család függ az Audi Hungariától.

Az Audi Hungaria decemberben megkezdte a mild-hibrid (MHEV, Mild Hybrid Electric Vehicles) hajtásláncú Q3 és Q3 Sportback modellek sorozatgyártását.
Az Audi Hungaria decemberben megkezdte a mild-hibrid (MHEV, Mild Hybrid Electric Vehicles) hajtásláncú Q3 és Q3 Sportback modellek sorozatgyártását.

"Az autóipar átalakulása hatással van a foglalkoztatási szerkezetre is. Célunk, hogy a törzsgárdát hosszú távon foglalkoztassuk. A munkatársainkat különböző fórumokon tájékoztatjuk az őket érintő fejleményekről és az ő álláspontjukat is meghallgatjuk. A változó világban a nyertesek közé akarunk tartozni" – fűzte hozzá Alfons Dintner.

Boxutcára emlékeztet

A győri motorgyár 8 márka 31 gyárát szolgálja ki. A járműgyártásban pedig idén túlszárnyalják a 2018-as eredményeket. Öt alapmodell 12 féle változata készül jelenleg Győrben. Itt gyártják az Audi TT Coupé és TT Roadster, az A3 Cabriolet, valamint az Audi Q3 és az Audi Q3 Sportback modelleket. "A gyártósorunk egy boxutcára emlékeztet és már a járműgyártásban is megjelent a villamosítás. Az Audi Hungaria nemrég megkezdte a mild-hibrid (MHEV, Mild Hybrid Electric Vehicles) hajtásláncú Q3 és Q3 Sportback modellek sorozatgyártását. Ezzel történelmet írtunk, hiszen először készül hibrid hajtású autó Magyarországon" – tette hozzá Alfons Dintner. Hozzáfűzte, hogy 2019 a fenntarthatóság éve is volt az Audi Hungariánál.

A gyár célja, hogy a jövőben teljesen szén-dioxid-kibocsátás mentesen működjön, ezt 2020-ban valósíthatják meg. Ezzel a brüsszeli után a második Audi-gyár lehet, amely klímasemlegesen működik. A hőigény 70 százalékát már most is geotermikus energiával fedezik. 2020 januárjától indul a zöld energia termelése Európa legnagyobb tetőnaperőmű-parkjából, amelyet az Audi Hungaria két logisztikai központjának tetejére telepítenek. A logisztikában is figyelnek a fenntarthatóságra. November óta az Audi a DB Cargoval közösen szén-dioxid-semlegesen szállít alkatrészeket, motorokat és autókat az ingolstadti, brüsszeli és győri gyárak között. Jelenleg is több tucat olyan projekt fut a cégnél, amelynek az energiamegtakarítás a célja.

Névjegy
Alfons Dintner 1963-ban született a bajorországi Hepbergben. A lakatos szakma megszerzése és a Müncheni Főiskolán elvégzett finommechanikai tanulmányai után 1987-ben kezdte meg szakmai pályafutását az Audi AG-nál Ingolstadtban. 1998-ban Dintner átvette az Audi TT lakkozójának vezetését, majd 2001-ben az ingolstadti gyár teljes lakkozójának felelőse lett. Az Audi AG-nál betöltött funkciói mellett ebben az időszakban különböző tervezői és tanácsadói feladatokat látott el a Volkswagen Konszernen belül, többek között a Seat, a Volkswagen Dél-Afrika, a Bentley, a Lamborghini, valamint a FAW-Volkswagen vállalatoknál. 2007-ben váltott Brüsszelbe, ahol egyszerre vette át az Audi Brüsszel gyárvezetői és szóvivői feladatait. Itt Dintner csapatával az Audi A1 gyártásfelfutásáért volt felelős. 2011-ben a Volkswagen de Mexicó gyártásért felelős igazgatósági tagja lett, ahol csapatával különböző modellek gyártásfelfutását vitte sikerre. Emellett vezetése alatt nyitott meg a silaoi motorgyár, a konszern második mexikói gyártótelephelye. 2014-ben nevezték ki az Audi México S.A. de C.V. ügyvezető igazgatójának. Ebben a pozíciójában az első mexikói Audi-gyár felépítéséért, valamint az Audi Q5 új generációjának gyártásindításáért volt felelős. 2019-ben visszatért Ingolstadtba, ahol az Audi AG előszéria-központját vezette.

Kiemelt Partnereink