Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új gyártócsarnokot építtet a Szabó Fogaskerékgyártó
2024.04.24 17:18Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A visszahívások rúgtak a BMW nyereségébe
A harmadik negyedévben a forgalom növekedése mellett, a piaci várakozásokat meghaladó mértékben romlott a BMW AG eredménye az amerikai-kínai kereskedelmi ellentétek, az új emissziós mérési eljárás bevezetése és a visszahívási akciók költségei miatt.
A müncheni konszern, a szerdán közzétett beszámoló szerint a harmadik negyedévben 24,74 milliárd euró, az egy évvel korábbinál 4,7 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett 1,75 milliárd euró adó előtti eredményt ért el, 26,8 százalékkal kisebbet a 2017 harmadik negyedévinél. A Reuters hírügynökség által megkérdezett szakértők átlagosan 1,795 milliárd euró adó előtti eredményt vártak.
A bevételarányos jövedelmezőség közel a felére, 8,6 százalékról 4,4 százalékra esett a negyedévben. A BMW harminc negyedéven át tartotta magát a bevételarányos jövedelmezőség 8-10 százalékos sávjában.
A konszern nettó nyeresége az egy évvel korábbi 1,84 milliárd euróról 23,9 százalékkal, 1,41 milliárd euróra csökkent a harmadik negyedévben.
A BMW indoklása szerint az eredmény romlásához a nyersanyagköltségek növekedése és a devizaárfolyam-hatások mellett nagyban hozzájárult jótállási költségekre elkülönített tartalék megemelése, valamint a nemzetközi kereskedelmi ellentétek elmélyülése is, ami keresleti fennakadásokat és megemelt importvámok formájában többletköltségeket okozott egyes piacokon.
A BMW a harmadik negyedévben 679 millió eurót különített el a visszahívási akciók várható költségeinek fedezésére.
Az új autók forgalomba helyezéséhez szükséges és a korábbinál szigorúbb emissziós mérési eljárás, a WLTP bevezetése 23,5 százalékkal vetette vissza az Európai Unió autópiaci forgalmát szeptemberben. A hivatalos mérőállomások szűkös kapacitása miatt több autógyárnál késedelmet szenvedett az új modellek forgalomba helyezésének az engedélyezése. A BMW eladásait a konkurenseinél, a Volkswagen és a Daimler konszerneknél kevésbé érintette hátrányosan az új mérési eljárás bevezetése.