Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Megkapta az engedélyt akkumulátor-összeszerelő üzemére a BMW
2024.04.19 11:18Az idén sem fizet osztalékot a Rába
2024.04.19 10:16A vártnál többszörösére nőtt az érdeklődés a Xiaomi e-autója iránt
2024.04.19 09:22Benzines változat is készül a Jeep elektromos SUV-jaihoz
2024.04.19 08:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A tulajdonosok harcolhatják ki az FCA következő visszahívását
Egy fogyasztóképviseleti csoport arra kéri az Egyesült Államok Nemzeti Közútbiztonsági Hivatalát (NHTSA), hogy hívjanak vissza 150 ezer 2017-es Chrysler Pacifica furgont, mert tulajdonosok a motor leállására panaszkodtak.
– Ez a probléma a sofőröket ellehetetleníti, hogy gyorsítsanak, lassítsanak, vagy épp a szervokormányt használják. Nyilvánvaló, hogy a leálló motorok rengeteg sérüléshez és halálhoz vezethetnek – közölte az autóbiztonsági nonprofit szervezet petíciójában.
A csoport elmondta, kérésük alapja ötven, az NHTSA-nak eljuttatott panasz, amit anélkül hoztak nyilvánosságra, hogy hitelességüket ellenőrizték volna.
– Hat különböző esetben állt le 2017-es Chrysler Pacificám, miközben vezettem – írta egy tulajdonos szeptemberben. – Az autó mozgásban van, aztán egyszer csak kikapcsol a motor. A kijelzőre az van írva, tegye az autót parkoló módba és nyomja meg a start gombot. Ekkor az autó már csak gurul az úton. Nagyon veszélyes.
Nem számolt be idáig senki balesetekről és sérülésekről a hibával kapcsolatban.
A Fiat-Chrysler egyik szóvivője elmondta, a vállalat az ügyfelek reklamációit komolyan veszi, rutinszerűen ellenőrzi járműveinek teljesítményét, és visszajelez, amikor az összegyűjtött információk jogosak.
A központ elmondta, volt olyan is a reklamálók között, aki az első pár száz kilométer alatt ötször tapasztalta ezt a problémát. Másoknak a probléma kétezernél is több kilométer után jelentkezett. A petíció szerint az autógyártó nem tűnik biztosnak benne, mi okozza a problémát, vagy hogyan lehetne azt kijavítani.
– A Chryslernek vissza kell hívnia ezeket a járműveket, alternatívát kell biztosítania erre az időre a tulajdonosoknak, és ki kell találnia, hogy oldja meg a problémát – mondta el Jason Levine, a központ igazgatója.
A szövetségi szabályozók mindenkinek lehetővé teszik, hogy az NHTSA-nak petíciókat nyújtsanak be egy biztonsági probléma kivizsgálása érdekében. Az ügynökség ezután betekinthet az állításokba, és eldönti, hogy kivizsgálásba kezd-e. Ha igen, ekkor elkezdődik a vizsgálat. Azonban általában az ügynökség csak tulajdonosi bejelentések alapján indít vizsgálatot.
A 2017-es Pacificát szinte csak autórajongó magazinok dicsérik. A típust más problémák miatt már négyszer hívták vissza.