Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16A Volkswagen új architektúrát vezet be a Xpenggel
2024.04.18 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A szedánok és az SUV-k a kínai autógyártó ütőkártyái
Jelentősen emelkedett a Geely kínai autógyártó bevétele és adózott eredménye tavaly, de az idei évre már az értékesítés stagnálására számít a vállalat a hazai kereslet bizonytalanságai miatt.
A hongkongi tőzsdén jegyzett Geely Automobile Holdings másfél millió autót adott el 2018-ban, ami 20 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Különösen jól fogytak a szedánok és a városi terepjárók.
A vállalat értékesítési árbevétele 15 százalékkal 106,6 milliárd jüanra (15,98 milliárd dollár), a részvényesekre jutó nyeresége pedig 18 százalékkal 12,55 milliárd jüanra (1,88 milliárd dollárra), részvényenként 1,37 jüanra emelkedett.
Elemzők 108,59 milliárd jüan bevétel mellett 12,8 milliárd jüanos profitra számítottak. A vállalat szóvivője közölte, hogy az igazgatótanács az idei évre 1 millió 510 ezer jármű eladását tűzte ki célul, ami nagyjából megegyezik a 2018-as adattal. A konzervatív szintet azzal indokolták, hogy lassul a gazdasági növekedés és a fogyasztók óvatosabban költekeznek, ami bizonytalanságot eredményez a kínai autópiacon.
A vállalat részvényeinek árfolyama 2,27 százalékos nyereségben, 14,42 hongkongi dolláron zárt a hongkongi tőzsdén, de napi csúcsán közel 5 százalékos pluszban forgott.
A Geely a tíz legnagyobb kínai autógyártó egyike, anyacége a Zhejiang Geely Holding Group, amelynek tulajdonában van egyebek között a svéd Volvo Car Corp. autógyár és a London Taxi Co., de tulajdonosa a legnagyobb malajziai autógyártónak, a Protonnak, és hozzá tartozik még például a brit Lotus Cars 51 százaléka is.