Gyártók A stratéga szemével: így tervez a Honda

A stratéga szemével: így tervez a Honda

autopro.hu/B.B. | 2017.06.09 09:32

A stratéga szemével: így tervez a Honda

Igencsak felpörgetnék a japánok elektromos modelljeik értékesítését, aminek kulcsát az európai keresletben találták meg. Rajtuk nem fog múlni, komoly tervek vannak. Közben készül az önvezető Honda is.

Hirdetés

Az elektromos autók legfontosabb piaca Európa lesz – jelentette ki a Honda első embere a márka tochigi-i K+F központjában. A gyártó új stratégiáját bemutató rendezvényén Takahiro Hachigo azt is elárulta, a vállalat tavaly év végén újabb kutatóközpontot hozott létre, hogy felgyorsítsa a részben vagy egészben elektromos modellek fejlesztését. Erre szükség is van, hiszen a most kitűzött cél nem kisebb, minthogy 2025-re az Európában értékesített Hondák kétharmadában már elektromos hajtáslánc is helyet kapjon.

Az európai bizakodásnak van alapja, az ázsiai gyártó tavaly 159 ezer kocsira talált vevőt Európában, ami 20,8 százalékkal több az azt megelőző évhez képest.

A magát az alternatív hajtások egyik vezetőjének szánó márka kezdetben a hibrid meghajtással, főleg a most bemutatott i-MMD-vel tarolna, az első, ilyen rendszerrel szerelt típus jövőre érkezhet az öreg kontinens szalonjaiba. Később a plug-in-hibrid, majd a tisztán elektromos gépek arányát is növelnék a japánok, csakúgy, mint az üzemanyagcellás technológiával szereltekét. Bár utóbbi infrastrukturális korlátjai még mindig fennállnak, a Honda úgy látszik, továbbra is nagy szerepet szán a Genfben leleplezett új, hidrogénnel hajtott, 620 kilométer hatótávú Claritynek.

A Vision 2030 nevű programon a menedzsment az önvezető technológiáról is szót ejtett: a Honda 2025-re szeretné piacra dobni a vezető nélküli járművek ötös skáláján a negyedik fejlettségi szintnek megfelelő gépét, melyben már a mesterséges intelligencia is szerepet kap. A gyártó korábban már bejelentette, az évtized végéig autópályán már egyedül is boldoguló személykocsikat mutatnak be, az új időpontig már a jóval komplexebb technológiát igénylő városi önvezetés megoldása a cél.

Az autonews.com a Honda bejelentését összevetette a versenytársakéval is: a Nissan például 2020-ra, a BMW és a Ford 2021-re ígérte a városokban is használható önvezető modelljének bemutatását. A mezőny nem gyenge, tudják ezt a versenybe most beszálló japánok is. Ennek megfelelően óriási, hatmilliárd eurónál is nagyobb K+F-re szánt összeggel érkeznek - ezt ráadául csupán az áprilisban kezdődött, folyó üzleti évben tervezik felhasználni.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink