Gyártók A robotok hátráltatják a Tesla Model 3 gyártását

A robotok hátráltatják a Tesla Model 3 gyártását

autopro.hu/Sz.K. | 2018.04.26 06:36

A robotok hátráltatják a Tesla Model 3 gyártását

A Tesla vezérigazgatója, Elon Musk a robotokra fogja Model 3 autójának gyártási problémáit. Bár a típus termelésének felfuttatása több hónapos csúszásban van az eredeti tervekhez képest, Musk már a Model Y-t emlegeti.

Hirdetés

Van, hogy a megárt a fejlettség: Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója szerint az új Model 3 gyártási problémáinak oka a túlzott automatizáció.

– Voltak ezek az eszeveszett, komplex futószalag hálózataink, amik egyáltalán nem működtek, ezért elvetettük őket magyarázta. Később a Twitteren is megerősítette, hiba volt a túlzott automatizáció. Pontosabban Muské, aki elmondása szerint alábecsülte az embereket.

A Tesla első embere igyekezett hangsúlyozni, hogy az előrendeléseket leadók meg fogják kapni autójukat, igaz, lassabban, mint várták. Jelezte, hogy ez nem késés, csupán időeltolódás. A 6-9 hónapos csúszásból hármat már ledolgoztak. Ez azonban aligha vigasztalja a Model 3-at már több mint két éve, 2016 márciusában előrendelőket, hiszen közülük már többen is visszamondták megrendelésüket.

Az idei év első három hónapjában 8 180 Model 3 került tulajdonosához, az elemzők szerint ennek legalább kétszeresét kellett volna leszállítani.

A probléma nem nem gátolta meg Muskot, hogy egy újabb típusról, a Model Y-ról is szót ejtsen. A kis crossover gyártása várhatóan 2019 novemberében kezdődik, azonban ehhez új gyártósorok kellenek majd.

A 2019-es gyártási dátum elemzők szerint agresszív cél, persze az már jó ideje köztudottnak mondható, hogy a Teslánál a korai határidők és a magas kockázatvállalási készség megszokott dolog. Azért, hogy időt és költségeket takarítson meg, a Tesla átugrotta a gyártás előtti tesztfázist a Model 3-nál is, ami miatt az esetlegesen felmerülő problémákat nehéz orvosolni.

A Model Y csak egy a sok projekt közül a vállalatnál, mely az elmúlt hónapokban jelentette be a Tesla Semit és egy új roadstert is. A cég sokat költ gigagyárára is, ahol akkumulátorok készülnek majd, sőt Kínában is szeretne üzemet nyitni a közeljövőben.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink