Gyártók A nagy elektromos őrület előtt a Mazda is beújít a hengervezérlésben

A nagy elektromos őrület előtt a Mazda is beújít a hengervezérlésben

autopro.hu/B.B. | 2017.09.28 09:03

A nagy elektromos őrület előtt a Mazda is beújít a hengervezérlésben

Nemrég a belsőégésű motorok mellett sokáig kitartani látszó japánok is elektromos autókat jelentettek be, ám míg azok megjelennek a kínálatban, a Mazda is felkínálja a vevőknek a szükség esetén az egyes hengereket inaktiváló motorvezérlést.

Hirdetés

A Mazda Skyactiv motorjai eddig is viszonylag egyedülállónak számítottak a downsizingot és a turbós motorokat előtérbe helyező versenytársakhoz képest, így meglepetésként hatott, hogy a viszonylag kis japán gyártó nemrég bejelentette, sokadikként beáll az elektromos autókat fejlesztők sorába.

Mielőtt azonban a fejlesztés beindításának megcélzott 2019 elérkezne, a CX-5 modell legerősebb, 2,5 literes, 194 lóerős benzinmotorjával szerelt verziónál a japán gyártó is elérhetővé teszi az automata hengervezérlést. Az újítással a Mazda modellkínálatában is elérhetővé válik az a technológiai megoldás, mely szükség esetén kikapcsolja egyes hengerek működését, kisebb erőt, de annál üzemanyagtakarékosabb üzemeltetés szolgáltatva ezzel.

A más gyártóktól már jól ismert megoldás lényege, hogy amikor nincs szükség a motor teljes teljesítményére, a négy henger közül kettő is kikapcsolhat. A funkció főleg kis sebesség mellett aktiválódik, így a gyártó szerint óránként negyven kilométeres tempó mellett húsz, míg nyolcvanas sebességnél öt százalékos fogyasztáscsökkenés érhető el.

A benzines motorkínálat legerősebb tagjának köszönhetően a típus kombinált fogyasztása 7,1 liter körül alakulhat, mindezt úgy, hogy a 195 km/h-s csúcssebesség továbbra is megmarad. Ez az első alkalom, hogy a Mazda alkalmazza az automatikus hengervezérlést.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink