Gyártók A Volvo már érzi a kínai-amerikai vámháborút

A Volvo már érzi a kínai-amerikai vámháborút

MTI | 2019.02.07 11:13

A Volvo már érzi a kínai-amerikai vámháborút

Nagyobb árbevétele ellenére is csökkenő nyereségrátáról számolt be a kínai Geely tulajdonában álló Volvo Cars, amely idén további nehézségekre számít az Egyesült Államok és Kína közötti kereskedelmi háború miatt.

Hirdetés

Az autógyártóknak növekvő költségeket és árversenyt jelent a Washington és Peking közötti szembenállás, emellett a világ két legnagyobb piacának, az európainak és a kínainak a lassulásával is szembe kell nézniük.

Pesszimista a jövő

– Idén újabb termelésnövekedésre számítunk az erős termékkínálatunknak és megnövelt kapacitásainknak köszönhetően, de reálisnak kell lennünk és be kell látnunk, a nyereségességünk folyamatos nyomás alatt marad – mondta Hakan Samuelsson, a Volvo vezérigazgatója.

A társaság arról számolt be csütörtökön, hogy bár a működési eredménye 0,9 százalékkal, 14,2 ezer milliárd svéd koronára (1 korona 30,59 forint) emelkedett, addig nyereségrátája annak ellenére is 5,6 százalékra esett a korábbi 6,7 százalékról, hogy árbevétele 21 százalékkal, 252,7 ezer milliárd svéd koronára nőtt.

Oda a rekordnak

A Volvo a Geely ernyője alatt növekedési pályára tudott állni, eladásai ötödik éve döntenek rekordot köszönhetően annak, hogy határozottan be tudott nyomulni a prémium autók piacára a német Mercedes-Benz és BMW ellenében.

A svéd központú vállalat tavaly elhalasztotta a tőzsdei bevezetést az amerikai-kínai vámháború kedvezőtlen hatásaira és az iparág visszaesésére hivatkozva, miközben költséges eszközfejlesztést hajtott végre gyáraiban, hogy ellensúlyozni tudja a növekvő vámkiadásokat.

Kiemelt Partnereink