Gyártók A Tesla igazi kiugrási lehetősége a kínai piac lehet?

A Tesla igazi kiugrási lehetősége a kínai piac lehet?

autopro.hu/R.M. | 2017.04.12 08:56

A Tesla igazi kiugrási lehetősége a kínai piac lehet?

2015-ben Kínában 207 ezer elektromos autót adtak el, míg az USA-ban 116 ezret. Ugyanez az érték 1 évvel később 336 ezerre nőtt az ázsiai országban, míg Amerikában csak 159 ezerre. Az elektromos autókat gyártó Tesla számára Kína a jövőben könnyedén fontosabb lehet, mint a hazai piac.

Hirdetés

Mint sok más amerikai vállalat, a Tesla is nagy figyelmet szentel napjaink egyik legjobban fejlődő piacának, Kínának. Ez meg is látszik abban, hogy a korai problémák ellenére - mint a lassú kiszállítás vagy a kezdeti alacsony rendelésszám - az amerikai autógyártó egymilliárd dolláros bevételt ért el a távol-keleti országban. Ez a háromszorosa a 2015-ös eladásaiknak. Ennek ellenére még persze bőven elmarad az amerikai eladások mögött, egyelőre.

Az előző hónapban egy kínai óriás vállalat, a Tencent 5 százalékos részesedést vásárolt a Teslában. Bár ez közvetlen profitot nem jelent, mégis azt mutatja, hogy a kínai vállalatok bíznak a Teslában.
A kínai piacon az utóbbi néhány évben nem csak hogy több elektromos autót adtak el Kínában, mint Európában és az Egyesült Államokban, de gyorsabb mértékben is nőnek az eladások - írta meg a Business Insider.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink