Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Világdöntőbe jutottak az ELTE programozói
2024.04.19 12:23Megkapta az engedélyt akkumulátor-összeszerelő üzemére a BMW
2024.04.19 11:18Az idén sem fizet osztalékot a Rába
2024.04.19 10:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Tesla igazi kiugrási lehetősége a kínai piac lehet?
2015-ben Kínában 207 ezer elektromos autót adtak el, míg az USA-ban 116 ezret. Ugyanez az érték 1 évvel később 336 ezerre nőtt az ázsiai országban, míg Amerikában csak 159 ezerre. Az elektromos autókat gyártó Tesla számára Kína a jövőben könnyedén fontosabb lehet, mint a hazai piac.
Mint sok más amerikai vállalat, a Tesla is nagy figyelmet szentel napjaink egyik legjobban fejlődő piacának, Kínának. Ez meg is látszik abban, hogy a korai problémák ellenére - mint a lassú kiszállítás vagy a kezdeti alacsony rendelésszám - az amerikai autógyártó egymilliárd dolláros bevételt ért el a távol-keleti országban. Ez a háromszorosa a 2015-ös eladásaiknak. Ennek ellenére még persze bőven elmarad az amerikai eladások mögött, egyelőre.
Az előző hónapban egy kínai óriás vállalat, a Tencent 5 százalékos részesedést vásárolt a Teslában. Bár ez közvetlen profitot nem jelent, mégis azt mutatja, hogy a kínai vállalatok bíznak a Teslában.
A kínai piacon az utóbbi néhány évben nem csak hogy több elektromos autót adtak el Kínában, mint Európában és az Egyesült Államokban, de gyorsabb mértékben is nőnek az eladások - írta meg a Business Insider.