Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A vártnál többszörösére nőtt az érdeklődés a Xiaomi e-autója iránt
2024.04.19 09:22Benzines változat is készül a Jeep elektromos SUV-jaihoz
2024.04.19 08:20Csak tisztán elektromos autókkal nem fogunk célt érni
2024.04.19 07:23Soha ennyi autót nem gyártottak még a csehek
2024.04.19 06:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Honda szerint a kkv-kon áll vagy bukik minden a brexitnél
Az autógyártók és elsőkörös beszállítói globálisan is nagyjátékosnak számítanak, de mi lesz, ha elszállnak az ugyanúgy nélkülözhetetlen kis- és középvállalkozások költségei is?
A kis- és középvállalkozások lehetnek a főszereplői az Egyesült Királyság Európai Unióból való távozását követő gazdasági átalakulásnak, véli a Honda egyik európai vezetője. Ian Howells szerint a brexit a beszállítói-ellátási láncok komplexebbé válását hozza majd magával, ami egyben költségesebb működést fog jelenteni.
Mindez nem a tőkeerős autógyártóknál és a nagyobb beszállítóknál fog gondot okozni, hanem a kkv-k egy részénél. Többek között az adminisztratív kiadások megugrásával akár még a termelési lánc részleges megbénulása is reális veszélyt jelenthet.
A jelenségre nem is kell jobb példa a BMW egyes gyártósorainak nem is olyan régi leállásánál: a bajor márka három kontinensen volt kénytelen szünetet tartani egyik közvetett beszállítója miatt, mikor egy olasz cég a kormányművek egyik alkatrészét nem tudta megfelelő mennyiségben előállítani. Az aprónak tűnő hiba több ezres darabos termelési kiesést és eurómilliós károkat okozott.
A Honda vezetői nem hiába elemzik folyamatosan a brit gazdasági viszonyokat, a szigetországban tavaly eladott 1,7 millió autójuk nyolc százalékát helyben, a swindoni üzemben gyártották, írja az autonews.com.