Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Összefog a Volvo és a CATL
2024.04.23 06:19Mindentudó a mesterséges intelligencia?
2024.04.23 04:23Végre kiderült, milyen nevet kap a BYD elektromos pick-upja
2024.04.22 17:17A BME Suborbitals meg sem állna az űrig
2024.04.22 16:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Ford két évet várt 1,3 millió autója visszahívásával
2015 áprilisában a Ford már tudta, hogy népszerű F-150-es pickupján az ajtók haladás közben kinyílhatnak, ennek ellenére mostanáig várt az 1,3 millió hibás autó visszahívásával.
Az amerikai szövetségi szabályozások szerint, ha egy gyártó biztonsági hibát észlel, köteles 5 munkanapon belül erről tájékoztatni a Nemzeti Közútbiztonsági Hivatalt (NHTSA), és közölnie kell vele a visszahívásokkal vagy kártérítésekkel kapcsolatos terveit. Ezt követően 60 napon belül minden érintett autó tulajdonosát értesíteni kell. A javítások általában heteken belül elkezdődnek az értesítések után, azonban néha ezt több hónapos várakozás is követheti, ha az adott alkatrészt még be kell szerezni.
Mindennek ellenére mégis két évig tartott a Ford legújabb visszahívásának megindítása. A vállalati kommunikációban persze egyáltalán nincs nyoma a késlekedésnek, a napokban a Ford szóvivője, Elizabeth Weigandt kiküldött egy e-mailt, melyben a következők álltak: „Nagyon komolyan vesszük ügyfeleink biztonságát. A döntéseinket az elérhető adatok alapján hozzuk. Ha az adatok azt mutatják, visszahívásokra van szükség, gyorsan döntünk ügyfeleink érdekében.”
Az NHTSA szóvivője nem reagált azonnal az ügyre.
A visszahívási akció a 2015-17 között gyártott F-150-eket és a 2017-es Super Duty modelleket érinti. A Ford közlése szerint a kényszerjavítás során a lefagyástól megvédő lekezeléssel látják el az ajtókat. A gyártó hozzátette, a problémát az okozta, hogy a fagyás miatt az ajtó kilincse nem zár le rendesen, annak ellenére, hogy úgy tűnik, teljesen bezáródott az ajtó.
A vállalat közölte, nem tud a hibával összefüggésbe hozható balesetekről vagy sérülésekről, annak ellenére, hogy évek óta tudott a veszélyről. 2015 áprilisában a Ford értesítette a viszonteladókat, hogy a 2015. március 25. előtt gyártott autók kilincse lefagyhat, így az ajtó nem látja el megfelelően funkcióját. Már akkor is ismert volt, hogy a hibás kilincseket ki kellene cserélni újakra.
„Vissza kellett volna hívni őket” – írta le egy F-150 tulajdonos az NHTSA-nak még korábban. – „A kilincsek nem működnek hidegben, így az ajtók nem záródnak be, út közben bármikor kinyílhatnak”.
A Ford szerint az akció nagyjából 267 millió dollárba kerül a vállalatnak.