Gyártók A Ford két évet várt 1,3 millió autója visszahívásával

A Ford két évet várt 1,3 millió autója visszahívásával

autopro.hu/Sz.K. | 2017.10.22 06:46

A Ford két évet várt 1,3 millió autója visszahívásával

2015 áprilisában a Ford már tudta, hogy népszerű F-150-es pickupján az ajtók haladás közben kinyílhatnak, ennek ellenére mostanáig várt az 1,3 millió hibás autó visszahívásával.

Hirdetés

Az amerikai szövetségi szabályozások szerint, ha egy gyártó biztonsági hibát észlel, köteles 5 munkanapon belül erről tájékoztatni a Nemzeti Közútbiztonsági Hivatalt (NHTSA), és közölnie kell vele a visszahívásokkal vagy kártérítésekkel kapcsolatos terveit. Ezt követően 60 napon belül minden érintett autó tulajdonosát értesíteni kell. A javítások általában heteken belül elkezdődnek az értesítések után, azonban néha ezt több hónapos várakozás is követheti, ha az adott alkatrészt még be kell szerezni.

Mindennek ellenére mégis két évig tartott a Ford legújabb visszahívásának megindítása. A vállalati kommunikációban persze egyáltalán nincs nyoma a késlekedésnek, a napokban a Ford szóvivője, Elizabeth Weigandt kiküldött egy e-mailt, melyben a következők álltak: „Nagyon komolyan vesszük ügyfeleink biztonságát. A döntéseinket az elérhető adatok alapján hozzuk. Ha az adatok azt mutatják, visszahívásokra van szükség, gyorsan döntünk ügyfeleink érdekében.”

Az NHTSA szóvivője nem reagált azonnal az ügyre.

A visszahívási akció a 2015-17 között gyártott F-150-eket és a 2017-es Super Duty modelleket érinti. A Ford közlése szerint a kényszerjavítás során a lefagyástól megvédő lekezeléssel látják el az ajtókat. A gyártó hozzátette, a problémát az okozta, hogy a fagyás miatt az ajtó kilincse nem zár le rendesen, annak ellenére, hogy úgy tűnik, teljesen bezáródott az ajtó.

A vállalat közölte, nem tud a hibával összefüggésbe hozható balesetekről vagy sérülésekről, annak ellenére, hogy évek óta tudott a veszélyről. 2015 áprilisában a Ford értesítette a viszonteladókat, hogy a 2015. március 25. előtt gyártott autók kilincse lefagyhat, így az ajtó nem látja el megfelelően funkcióját. Már akkor is ismert volt, hogy a hibás kilincseket ki kellene cserélni újakra.

„Vissza kellett volna hívni őket” – írta le egy F-150 tulajdonos az NHTSA-nak még korábban. – „A kilincsek nem működnek hidegben, így az ajtók nem záródnak be, út közben bármikor kinyílhatnak”.

A Ford szerint az akció nagyjából 267 millió dollárba kerül a vállalatnak.

Kiemelt Partnereink