Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Így térülhetnek meg az elektromos targoncák
2024.04.24 12:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A BMW-vezérnek személyes ügye a debreceni beruházás
Nyomás alá helyezték a befektetők Harald Krüger BMW-vezért a vállalat éves közgyűlése előtt, mivel a nagy múltú cég idén még nem hozta a kellő számokat. Megindult a spekuláció a vezérigazgató háta mögött, de pozíciója úgy tűnik, egyelőre stabil.
Mint az az első negyedéves jelentésből ismert, a BMW-csoport nyeresége nagyon durván, 75,7 százalékkal 762 millió euróra csökkent 3,139 milliárd euróról, ezen belül a személygépkocsi üzletág idei első negyedévi adózás előtti nyeresége 27 millió euró veszteségbe fordult az egy évvel korábbi 2,281 milliárd euró nyereségből.
Előre számoltak a bírsággal
A gyártó 1,4 milliárd eurót különített el első negyedéves eredménye terhére egy esetleges bírság fedezésére, ami a dízelbotrány következményeként várhat rájuk. Emiatt az éves tervben is csak 4,5-6,5 százalékos bevételarányos jövedelmezőségre számítanak a tavalyi 7,2 százalék után. Ez komoly érvágás egy bizonytalanságokkal teli időszakban, amikor a globális eladások megtorpanni látszanak, a Kína-USA vámháborúnak még mindig nem látni a végét, és a brexit valós hatása sem ismert. Ilyen helyzetben kellene rengeteg pénzt költeni az elektromos hajtás kutatás-fejlesztésére.
Ezt olvasta már? Szakértőket arra kértünk, tippeljék meg, mekkora bért kínálhat a BMW a debreceni mérnökeinek. Konkrét számokért kattintson a kiemelt szavakra! |
Elsiették volna az elektromos hajtást?
A Frankfurter Allgemeine Zeitung idézte Michael Muders szakmai befektetőt, aki szerint az i3-at és az i8-at elsiette a BMW, a vállalat egyelőre milliárdokat vesztett az elektromobilitáson. A Daimler és a Volkswagen legalább két évvel tart előbbre az új technológiában. Muders több átláthatóságot, határozottabb irányválasztást követel a vezetéstől. Ezért többen vetették fel a BMW környékén, hogy Harald Krüger nem a legjobb ember a viharos vizeken való navigálásra. A vezérigazgató már utalt rá, hogy az elkövetkező időben körültekintőbben kell bánni a pénzügyi forrásokkal. Ennek része az a bejelentett áramvonalasítás is, amelynek során a termékportfóliót visszavágják, és kivezetik a nem profittermelő modelleket.
Krüger ragaszkodik Debrecenhez
A Süddeutsche Zeitung az éves közgyűlés napján, csütörtökön megjelent cikkében arról írt, hogy a baljós számok és a befektetői elégedetlenkedés miatt Krügernek nincs könnyű helyzete. A színfalak mögött fel is merült, hogy helyette más volna jobb a cég élén, és hogy a Magyarországra tervezett, 1 milliárd eurós beruházásnak talán nem kellene abban az ütemben megépülnie, mint azt eltervezték. Ám mint a lap rámutat, a debreceni beruházás Krüger számára személyes ügy.
A lap mindazonáltal néhány felsővezetőt felsorol, akik szóba jöhetnének Krüger helyén. Ők Nicolas Peter pénzügyi igazgató, Oliver Zipse gyártási igazgató és Klaus Fröhlich fejlesztési igazgató lennének, az ő nevüket lehet hallani legtöbbször, ha egy esetleges idő előtti utódlás szóba kerülne. Az újság idéz egy felügyőbizottsági tagot is, aki szerint viszont Krüger "jól csinálja a dolgát, maradnia kell".