Gyártók 3D-s műszerfalat kap az új Mercedes-Benz S-osztály

3D-s műszerfalat kap az új Mercedes-Benz S-osztály

autopro.hu/G.C. | 2020.07.10 17:23

3D-s műszerfalat kap az új Mercedes-Benz S-osztály

Fotó: Daimler Media

Minden új Mercedes-Benz S-osztálynak lényegesen jobbnak kell lennie elődjénél. A következő generációs modellről hivatalos részletek láttak napvilágot, a modell már szinte készen áll arra, hogy a világ előtt debütáljon. A Mercedes bejelentette, hogy a szedánban mutatják be az MBUX infotainment-rendszer új verzióját, ami számos funkciót foglal magába az ujjlenyomat felismeréstől kezdve egészen a kérdésekre válaszoló Chit-Chat-ig.

Hirdetés

A szoftver központi alkotóeleme egy 12,8 hüvelykes portré-orientált OLED érintőképernyő haptikus visszacsatolási technológiával. Az eszköz összegyűjti azokat a funkciókat, amelyeket alapvetően is várnánk, köztük az infotainment-rendszer részeit, mint például a navigáció, a connectivity és a szórakoztató rendszer, valamint a klímaberendezés beállításaira is szolgál. A teljes digitalizációnak köszönhetően a jelenleg kifutó S-osztályú modellek műszerfalaihoz képest 27-tel kevesebb gomb helyezkedjen el a kijelzőn, azonban a biztonsági funkciók (mint például az ablaktörlők és a fényszórók) továbbra is karon keresztül működtethetők.

Az MBUX mindenhol ott van

Az MBUX már nem korlátozódik csupán a műszerfalra szerelt érintőképernyőre, hanem átjárja az egész autót. Reagál az érintésekre, a hangparancsokra, a kézmozdulatokra, sőt még a szemek mozgására is. Egyből tettre kész, ha az egyik utas azt mondja: „Hey Mercedes", majd ezt egy követően megfogalmazza kérését. Ha a sofőr azt mondja: „Hey Mercedes, játsz zenét, Hey Mercedes”, akkor azokra a parancsokra reagál, amelyek nem előzik meg a kulcsszót. Továbbá az autóval kapcsolatos kérdéseket is megválaszolja, például azt, hogy hol található az elsősegélykészlet, vagy hogyan párosítható a telefon Bluetoothon keresztül, idővel pedig a modell megtanulja a felhasználó szokásait.

Fotó: Daimler Media

Ezenfelül a Mercedes hozzáadott egy Smart Home, azaz okos otthon funkciót, amely összeköti az MBUX-ot az internethez csatlakoztatott készülékekkel és eszközökkel, ezáltal pedig akár a sütőt is előmelegítheti az autóból. Kommunikál a járművel, és a fedélzeti kamerák azt is tudják, hogy az utasok mikor szállnak ki az autóból. Ha a holttér-figyelő funkció azt észleli, hogy a gépjármű áttér a szembejövő forgalom sávjába, akkor arra utasítja az MBUX-ot, hogy figyelmeztetésként változtassa pirosra a megvilágítást. Az új modell tartalmazza a Chit-Chat funkciót is, amely a cég szerint „számos kérdésre biztosítja a helyes választ, még az olyanokra is, mint az állathangokkal vagy általános ismeretekkel kapcsolatos kérdések.” Noha a rendszer nem ismeri az élet értelmét, de láthatóan meg tud tanítani akár okapi kommunikációra is.

Komoly szórakoztató elektronika vár

Az MBUX-ot vezeték nélkül frissítik majd, és az autósoknak lehetőségük lesz autón belüli vásárlásokra is, bár pontosan az a tény, hogy mit szerezhetnek be, még mindig kérdéses. Vásárlás előtt azonosítaniuk kell magukat egy PIN-kód megadásával, amit tehetnek a hangjukkal, ujjlenyomattal vagy akár arcfelismerő technológia segítségével.

A vezető látóterében elhelyezkedő második képernyő egy digitális, konfigurálható műszerfal, amely egy gombnyomásra valódi háromdimenziós hatást fejt ki. A Mercedes megjegyezte, hogy szerencsére a vezetőnek nem kell 3D szemüveget viselni ennek a funkciónak a használatához. Opcióként elérhető lesz egy kiterjesztett valóság alapú head-up display.

A hátul utazók is élvezhetik a kijelzőket, ugyanis felár ellenében rendelhető hátra is szórakoztató elektronika, ami három képernyőt tartalmaz, ebből kettő az első ülésekre rögzített, egyet pedig a középső kartámaszba építettek. Mindegyik képernyőn MBUX szoftver fut, ami hozzáférést biztosít személyre szabott médiatartalomhoz, a hátul utazók számára, így amíg az egyik utas zenét hallgat, a másik tud filmet nézni. Továbbá ez a technológia az információmegosztásra is alkalmas – például egy lejátszási lista vagy egy étterem áttekintését - is lehetővé teszi a sofőrrel vagy a hátsó ülésen ülőkkel.

Kijelző, kijelző és még több kijelző

A Mercedes egyértelműen jelentős mennyiségű kiadást fordít a fedélzeti technológia fejlesztésére, de ennek ellenére az S-osztály nem csupán egy hatalmas, négy keréken guruló, internethez csatlakoztatott képernyő. Arról, hogy a következő generációs modell miként fog kinézni kívülről, még nincsenek hivatalos részletek, azonban az Instagramon 2020 májusában közzétett, alacsony felbontású felvételek bepillantást nyújtanak a jövőbeni szedánra. Elölről tekintve evolúciós jellegű a stílusváltozás, azonban még mindig félreérthetetlenül ez a gyártó kínálatának zászlóshajója. Hátul háromszög alakú lámpák csatlakoznak horizontálisan egymáshoz egy krómcsíkkal, amik az autó szélességét hangsúlyozzák.

Fotó: Daimler Media

Hasonlóképpen a jármű műszaki specifikációit sem hozták még nyilvánosságra, és ezen a téren nem számítunk hatalmas változásokra, vagyis a sorozat ismét hat-, nyolc-, és tizenkét hengeres motorokat fog tartalmazni, valamint egy plug-in hibrid modellt. A Mercedes megerősítette, hogy nem gyártja le az S-osztály akkumulátoros változatát, de a szedánt a 2019-ben bemutatott futurisztikus Vision EQS koncepció hasonló méretű elektromos modellje mellett értékesíti.

A Mercedes-Benz a következő hónapokban online fogja bemutatni a következő generációs S-osztályt, és nem sokkal ezután 2021-es modellként fog megérkezni Amerika-szerte a bemutatótermekbe. Az alapmodellek ára 100 ezer dollár körül kezdődik, és a kínálat később a Maybach- és AMG-jelvényes változatok hozzáadásával bővül -írta az Autoblog.

Kiemelt Partnereink