Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
25 éves az Audi: Magyarország lesz az e-motorok gyártásának központja
Jubileumi év kezdődött a vállalat számára: pontosan 25 évvel ezelőtt, 1993. február 18-án alapította hivatalosan győri telephelyét. 2018-tól Győrben gördül le a gyártósorról a márka első Magyarországon gyártott SUV modellje, a Q3. A motorgyártás, az e-tron elektromos meghajtásának gyártásával egy fontos, stratégiai területtel bővíti portfólióját.
A vállalat alapítása óta az Audi Hungaria összesen 33 294 371 motort gyártott, amely 5,6 milliárd lóerőnek felel meg. 1998 óta 1 153 531 autó hagyta el a győri gyártócsarnokokat. Egymás mellé sorakoztatva az autók Győrtől egészen a szenegáli Dakarig érnének el.
Az 2018-as jubileumi évben megkezdődik a Q3 gyártása, amelyhez egy új, 80 000 négyzetméteres karosszériagyár épült Győrben, ahol már 700 robotot helyeztek üzembe. A munkatársak is készülnek az új modell sorozatgyártására, számos szakmai tréningen és továbbképzésen vettek részt.
– Büszkén tekintek vissza a vállalat által elért eredményekre, valamint munkatársaim teljesítményére, és bizakodva tekintek a következő 25 évre – mondta Achim Heinfling, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke.
Új karosszériagyár |
Meghatározó projektként indul Győrben az elektromos meghajtások sorozatgyártása. Ezzel az Audi Hungaria az e-motorok gyártásának központja lesz az Audi Konszernben, és az elektromobilitás meghonosításával új távlatokat nyit a magyar járműgyártásban. Az elektromos meghajtásokat teljesen új koncepcióban, moduláris gyártási rendszerben építik majd, amely nagyobb rugalmasságot és hatékonyságot tesz lehetővé.
Elektromos meghajtások gyártócsarnoka |
– Az e-motorok és új generációs belső égésű erőforrások kutatásával, fejlesztésével foglalkozó létesítményben harminc új fejlesztőmérnök kap állást. A járműipar a magyar gazdaság zászlóshajója, amelynek termelési értéke először tavaly haladta meg a nyolcezer milliárd forintot, ezzel az ipari kibocsátás 28,7 százalékát adva – mondta el Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a járműgyártó magyarországi leányvállalata fennállásának 25. évfordulóján rendezett budapesti eseményen.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter |
A vállalat a tavalyi évben összesen 1 965 165 motort gyártott, köztük 1 073 998 három- és négyhengeres Otto-, valamint 404 796 négyhengeres dízelmotort. A vállalatnál 260 324 hanthengeres Otto-, és 174 352 dízelmotor készült. Az öthengeres Otto-motorból, amely sorozatban nyolcadszor nyerte el az "Év Nemzetközi Motorja" díjat, 14 640 darab gördült le a gyártósorról. Ezen kívül 36 757 nyolc- és tízhengeres motor készült Győrben, valamint a sorozatgyártásra történő felkészülés során már 298 elektromotort is gyártott a vállalat. Ezzel az eredménnyel az Audi Hungaria továbbra is a világ egyik legnagyobb motorgyára.
A motorgyártásban a munkatársak nyolc termékfelfutást valósítottak meg, köztük a 2.0 literes CNG-motorét, amelyet az Audi Hungaria irányításával fejlesztettek. Az első Győrben gyártott CNG-motort az Audi A5 g-tron és az A4 Avant g-tron modellekbe építik be. 2017-ben az Audi a Volkswagen Konszern 32 telephelyére szállította nagy teljesítményű és hatékony motorjait.
CNG-motor gyártása |
A vállalat 2017. december 31-én 12 307 munkatársat foglalkoztatott. Idén további munkatársak felvételét tervezik. A járműgyártásban összesen 105 491 modell gördült le a gyártósorról 2017-ben. Az Audi A3 Limousine-ból készült a legtöbb, összesen 72 433 darab. A TT modellekből, amelyek 20 éve kizárólag Győrben készülnek 17 568 Coupé-t, valamint 4 606 Roadstert gyártottak. A vállalatnál 2017-ben 10 716 Audi A3 Cabriolet készült, valamint a sorozatgyártásra történő felkészülés során 168 Q3. Emellett a tavalyi évben elindították a sportos Audi RS 3 Limousine sorozatgyártását. A győri négykarikás modellek több mint 90 országba jutnak el. Legnagyobb piacaik 2017-ben ismét az USA, Nagy-Britannia és Németország voltak.
Audi RS 3 Limousine gyártása |
Az Audi Hungaria nem csak motorokat és autókat gyárt Magyarországon, hanem az ország egyik legnagyobb befektetőjeként és munkáltatójaként jelentős szereplője a hazai gazdaságnak és meghatározó része a győri régió életének. A vállalat direkt és indirekt módon 30 000 embernek biztosít munkahelyet.
(Nyitóképen: Szijjártó Péter, külgazdasági és külügyminiszter és Achim Heinfling, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke)