Archív Óriási vámköltséget és lassabb elektrifikációt hozhat a brexit

Óriási vámköltséget és lassabb elektrifikációt hozhat a brexit

autopro.hu/V.M. | 2020.11.27 08:18

Óriási vámköltséget és lassabb elektrifikációt hozhat a brexit

Fotó: Pexels

A brit autógyártók és -kereskedők szövetsége (SMMT) ismét felszólította az Európai Uniót és a brit kormányt egy kereskedelmi szerződés kötésére 2020 végéig. A szervezet legújabb számításai szerint a megállapodás nélküli brexit 2025-ig mintegy 62 milliárd euró vámmal terhelné a brit autóipart, hátráltatva az emissziómentes technológiák fejlesztését.

Hirdetés

A szervezet továbbá azt is közölte, hogy a szabadkereskedelmi megállapodás elmaradása egyben azt is jelentené, a következő öt év folyamán kétmillióval kevesebb gépkocsi készülne az Egyesült Királyságban.

Az uniónak és Nagy-Britanniának 2020 végéig kell előállnia egy szabadkereskedelmi megállapodással, aminek hiányában a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) szabályainak megfelelően az unió és a szigetország közti jármű- és alkatrész-kereskedelmet vámok fogják terhelni.

A vámok a következő öt évben 62 milliárd euró plusz költséget jelentenének a brit vállalatoknak a koronavírus-járvány terhein felül – mutatott rá közleményében az SMMT.

Drágulnának a villanyautók

Továbbá megállapították, hogy az EU-ban értékesített, de Nagy-Britanniában gyártott elektromos autók árát átlagosan 2240 euróval emelnék a vámok, jelentősen rontva a brit üzemek versenyképességét, valamint az ország vonzóságát mint befektetési célpont.

Ezenfelül az unióból importált elektromos autók ára mintegy 3100 euróval nőne, felemésztve a brit kormány által, az elektromos járművek vásárlása után nyújtott több mint 3300 eurós támogatás szinte egészét – jelenti a Reuters.

A vámok tehát különösen rosszul jönnének, tekintve, hogy a brit kormány 2030-ban megtiltaná az új benzines és dízelüzemű autók, illetve furgonok forgalomba helyezését. A brit vállalatok kevesebb bevételhez juthatnának az európai eladásokból, nehezítve az elektromos átmenethez szükséges technológiák fejlesztését, a hazai piacon pedig lelassulhatna a villanyautók terjedése.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink