Még nem tért igazán magához az autóipar
A legtöbb nagy autógyártó, szinte az összes OEM újrakezdte a termelést a koronavírus okozta leállások után. Azonban ez közel sem jelenti azt, hogy minden a legnagyobb rendben lenne, számos komoly kihívással kell szembenéznie az autóipari szereplőknek a következő hetekben, hónapokban is.
Természetesen nem csak Magyarországon rendeznek online konferenciákat az autóipar jövőjéről, hanem a világ más részein, így az Egyesült Államokban is. Az Ultima Media által rendezett konferencián tier beszállítók vezetői vettek részt, a téma pedig az volt, hogy milyen kihívásokkal kell most szembenéznie az autóiparnak.
A résztvevők szerint a legnagyobb gondot a kiszámíthatatlanság jelenti, nem lehet tudni, mekkora lesz a kereslet, illetve azt sem, mennyi autót tudnak előállítani a gyártók. Szintén komoly problémát jelent ezzel összefüggésben a korábbi opciók lehívása, ezek sokszor teljesen irreális mennyiséget várnak el a még csak ébredező gyártóktól.
A beszállítók törékenységétől is tartanak
Míg a megrendelésekkel kapcsolatos bizonytalanságot a résztvevők 34 százaléka nevezte meg az autóipar előtt álló legnagyobb kihívásként, addig közel 30 százalék attól tart a legjobban, hogy tier-2 és tier-3, kisebb beszállítók gazdaságilag nem fogják bírni a válságot, kiesésük pedig az ellátási láncok megszakadásához vezethet.
Maxim Serov, a konferencia egyik résztvevője, egyben a Benteler észak-amerikai ellátási láncokért felelős vezetője szerint jelenleg annyira nem rossz a helyzet az Egyesült Államokban és júniusban akár helyre is állhat a rend, persze továbbra is fennálló kihívásokkal. Nehezíti a dolgot a helyzet gyors változása, valamint a járvánnyal és a válsággal kapcsolatos bizonytalanságok is.
Jeff Estes, a Toyota ellátási láncokért felelős igazgatója szintén a helyzet képlékenységéről beszélt, valamint arról, hogy gyárainak újraindítása után az első hetekben a Toyota még a munkához való visszatérésre koncentrál, és csak utána várható a termelés volumenének növelése - idézte a konferenciát az Automotive Logistics.