Archív Komoly fejlődésen megy át a magyar vasúti teherfuvarozás

Komoly fejlődésen megy át a magyar vasúti teherfuvarozás

MTI | 2020.10.12 17:17

Komoly fejlődésen megy át a magyar vasúti teherfuvarozás

Fotó: Siemens Mobility

Megkapta a magyarországi hatósági üzembehelyezési engedélyt az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) 56 Siemens Vectron villamos mozdonya. A mozdonyok magyarországi közlekedéséhez szükséges vizsgálatokat az ÖBB felkérésére a Rail Cargo Hungaria szervezte és bonyolította le.

Hirdetés

A Rail Cargo Hungaria tájékoztatása szerint lezárultak a mozdonyokkal kapcsolatos eddigi legnagyobb volumenű magyarországi hatósági üzembehelyezési eljárások, ezzel az 56 mozdonnyal együtt már több mint kétszáz Vectron közlekedhet a magyarországi vonalhálózaton.

Ismertették, hogy a rendkívül összetett ellenőrzést az Innovációs és Technológiai Minisztérium és további mintegy féltucat technológiai közreműködő cég zökkenőmentes együttműködésével, 13 hónap alatt sikerült elvégezni.

A csúcstechnológiát képviselő mozdonyok alkalmasak arra, hogy Európában egyedülállóként húsz ország vasúthálózatán közlekedjenek. A kontinensen jelenleg több mint 850 Vectron teljesít szolgálatot - emelte ki a RCH.

Öt év alatt harminc milliárd forint a vasútra

A közleményben Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára ismertette, hogy a kormány a vasúti árufuvarozás versenyképességének erősítése érdekében a következő öt évben mintegy 30 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást nyújt az úgynevezett egyes kocsi szolgáltatáshoz. A hazai vasúttechnikában egyre nagyobb teret nyer a világszínvonalú csúcstechnológia. A Siemens Vectron mozdonyok mellett a hazai gyártású IC+ személykocsik is lehetőséget teremtenek a magyarországi piaci szereplők számára, hogy minél nagyobb szeletet hasítsanak ki a nemzetközi vasúti szállításokból - emelte ki az ITM államtitkára.

Mosóczi László kitért arra, hogy az 56 Vectron mozdony engedélyeztetése során kiemelkedő teljesítményt nyújtott a vasúti hatóság is, az elmúlt egy évben szinte minden héten le kellett folytatniuk egy-egy jármű vizsgáztatását. A korszerű, innovatív megoldások folyton megújuló kihívások elé állítják a hatósági szakembereket, akik az emeletes motorvonatok típusvizsgálatán és a tram-train vonatok engedélyezésén is dolgoznak.

Az RCH közölte, a társaság forgalmának 80 százaléka nemzetközi fuvar, ezért kiemelkedő feladat, hogy fejlessze járműparkja interoperabilitását. Az üzembehelyezési folyamattal egy időben megkezdte saját mozdonyvezetői felkészítését is, eddig a társaság 115 szakembere szerzett típusismeretet erre a mozdonyra.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink