Kínában kivégezte az autóeladásokat a koronavírus
Kínában, a világ legnagyobb autópiacán február első két hetében 92 százalékkal esett az új autók eladása éves összevetésben az új koronavírus okozta járvány hatásaként.
Február első hetében annak a hatására, hogy a koronavírus miatt sokan otthonaikban maradtak, az új autók eladása 96 százalékkal zuhant, ekkor napi átlagban 811 járművet értékesítettek.
Február második hetében már egyre több autókereskedő nyitotta meg boltját, aminek a hatására az eladott autók száma napi 4098 autóra emelkedett, de ez még mindig 89 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól. Az adatokat a kínai személyautógyártók szövetsége (CPCA) közölte.
Egy másik ágazati szervezet, a kínai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, a CAAM a múlt héten azt közölte, hogy éve összevetésben januárban 18 százalékkal csökkent az új autók eladása az országban, ekkor 1 millió 941 új járművet értékesítettek.
A járműgyártás is zuhant, nem kicsit
A CAAM adatai szerint januárban a járműgyártás is jelentősen visszaesett, a tavalyi azonos hónaphoz képest 24,6 százalékkal kevesebb, 1 millió 783 ezer jármű készült az ázsiai országban. Januárban az elektromos és hibrid autók (new energy vehicles, NEV) értékesítése 54,4 százalékkal esett, a gyártásuk 55,4 százalékkal zsugorodott.
Egy nagyobb trend része
Kínában tavaly már a második egymást követő évben csökkentek az autóeladások. A CAAM adati szerint 2019-ben 21,4 millió járművet értékesítettek Kínában, 9,6 százalékkal kevesebbet az előző évinél. A NEV-autók eladása több mint négy százalékkal, 1,2 millióra csökkent 2019-ben.