Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16A Volkswagen új architektúrát vezet be a Xpenggel
2024.04.18 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Öt éven belül termelhet a debreceni BMW-gyár – ez történt a 46. héten
A BMW vezére bejelentette, hogy 2025-től már biztosan termelni fog a vállalat itthoni üzeme, és azt is megtudhattuk, hogy egy kínai cég Magyarországon gyártana alkatrészeket lítium-ion akkumulátorokhoz. A ZF be kellett, hogy zárja egy üzemét a koronavírussal fertőzöttek nagy száma miatt, a Daimler pedig lerövidítené számos dolgozójának munkaidejét. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.
Oliver Zipse, a BMW vezérigazgatója közölte, hogy 2025-ben már elindulhat a termelés a vállalat magyarországi gyárában, ahol tisztán elektromos modellekhez tervezett padlólemezeket is készíteni fognak.
A Rába Csoport ismertette a harmadik negyedévi eredményeit, amiből az is kiderült, hogy a járműipari üzletág az év eddigi részében jelentős árbevétel-kiesést és veszteséget generált. Emellett kiderült, hogy hamarosan az igazgatóság több tagjának is távoznia kell.
Nő az akkumulátorgyártásban betöltött szerepünk
A sanghaji központú Semcorp Debrecenben fogja felépíteni első Kínán kívüli üzemét, ahol lítium-ion akkumulátorokhoz fognak elválasztó fóliákat készíteni.
A főként autóipari vállalatok megrendeléseire célgépeket gyártó Amplio Automatika Kft. közel egymilliárd forintból bővítette termelőkapacitását.
Az előző héten megkezdődött az éles üzem az Inpark Kaposvár Ipari Park első létesítményében, a NIPÜF Csoport beruházásában felépült csarnokban, ahol járműipari gyártóüzem is működik.
A Volkswagennél és a Daimlernél is érezteti hatását a vírus
A járvány hatására romlott a Volkswagen haszongépjármű üzletágának eredménye az első kilenc hónapban. A legnagyobb mértékben Európában estek vissza az eladások.
A Daimler sok dolgozójának heti öt órával kevesebbet kell dolgoznia áprilistól. A lépéssel a vállalat célja a költségeinek mérséklése.
A BMW megmutatta hogyan fog kinézni a már korábban beharangozott iNext tisztán elektromos SUV-ja, és több részletet is közölt a típus várható műszaki adatiról.
A Honda lehet az első gyártó, amely hármas szintű önvezetési képességgel rendelkező modellt dob piacra. A japán vállalat már 2021-ben megkezdené az új típus értékesítését.
A koreai Hyundai állítólag megvásárolná az amerikai Boston Dynamics robotfejlesztő vállalatot annak jelenlegi tulajdonosától, a japán SoftBanktől.
Újabb leállás, folytatódó leépítés
Hosszú idő után először az előző hét gyárleállást is hozott. A ZF arra kényszerült, hogy bezárja egy németországi üzemét, miután közel száz fő fertőződött meg koronavírussal.
A Schaeffler autóipari beszállító a harmadik negyedévben már jobban teljesített, mint az év előző részében, a leépítési terveken ez azonban nem változtat.
Szakadatlan növekedés
Októberben ismét nőttek a járműeladások Kínában, a világ legnagyobb autópiacán. Az alternatív hajtású modellek értékesítése is meghaladta a tavalyit.
A legfrissebb adatok azt mutatták, hogy hazánk kilábalt a technikai recesszióból, mivel a harmadik negyedévben a gazdasági teljesítmény már kisebb mértékben csökkent, mint az előző három hónapban.
Az euróövezetben ugyanakkor már a második egymást követő hónapban romlik a befektetői hangulat, azonban a vártánál szerencsére lassabban, hála annak, hogy a járvány második hulláma egyelőre nem sújtja olyan keményen a gazdaságot.
Az Európai Unió új vámtarifákat készül bevezetni amerikai importtermékekre, válaszul a Boeingnek nyújtott tiltott támogatásokra.
Változások a kereskedésekben és az utakon
Az autókereskedelemben eddig még nem látott ütemű átalakulás zajlik az új technológiák és a változó mobilitási szokások által hajtva. A McKinsey egy elemzésében többek között arra kereste a választ, hogy milyen lehetőségei vannak a kereskedőknek és a gyártóknak.
Mi pedig azt néztük meg, hogy az elmúlt években hogyan alakult a közúti balesetekben elhunytak száma különböző közlekedési módonként, illetve, hogy mik állnak a változások hátterében.