Öt éven belül az alacsony kategóriás autóknál is szériagyártásba kerülhetnek a LED lámpák

Szerző: Wurmbrandt András | 2017.08.14. 06:31

A világítástechnikai üzletágban, azon belül pedig elsősorban az autóiparban használt hátsó és első lámpák világítási egységeinek gyártásában látnak potenciált a Melecsnél- erre alapozva vásároltak újabb területet a közelmúltban. Az LUK-nál viszont már az is biztos, hogy új üzemet és logisztikai csarnokot építenek. Dübörögnek a beszállítók, a 32. hét krónikája.

Beszállítók

Megalapozta a növekedés lehetőségét a Melecs Győrben. A következő években akár a jelenlegivel megegyező méretű gyártócsarnokot is építhet az elektronikai-, világítástechnikai eszközöket gyártó Melecs azon a 15 ezer négyzetméteres területen, amelyet a győri ipari parkban található telephelye mellett vásárolt a közelmúltban. Hogy mire alapozták a stratégiai döntést, arról kérdeztük Tóvizi Szilveszter ügyvezetőt.

Új üzem- és új logisztikai csarnokot épít az LUK SavariaA megnövekedett termelési igények miatt új csarnokrészt alakítanak ki 2018 közepéig Szombathelyen. A tervezett 3500 négyzetméteren szerszám-, célgép-, és ívrugógyártás kap majd helyet. Emellett 2019-re egy új logisztikai csarnokot is átadnak, és egy 1000 férőhelyes parkolót is építenek.

Aktívan készül az elektromos autók korszakának beköszöntére a Leoni autóipari alkatrész beszállító vállalat. Mint Dieter Bellé, a vállalat vezérigazgatója a negyedéves eredménybeszámoló alkalmából elmondta, a cég már 13 autógyár számára szállít az elektromos autókban használt nagyfeszültségű kábelkötegeket. Megrendelés állománya elektromos autókhoz való alkatrészekre pedig 600 millió euróra rúg.

A kanadai-osztrák Magna Steyr autóipari beszállító vállalat megkapta a környezetvédelmi engedélyt fényezőüzeme felépítéséhez a Maribortól délre fekvő Hoče városban. A Magna Steyr korábban már jelezte, hogy szeptemberig vár a projekt kivitelezéséhez szükséges engedélyek kiadására, utána feladja tervét, és Magyarországon néz egy másik beruházási lehetőség után.

Gyártók

Kiszáll az akkumulátorgyártó bizniszből a Nissan. Miközben mások az akkumulátorokból való önellátáson gondolkodnak, a japán gyártó eladta a telepekhez kapcsolódó divízióját és annak minden üzemét. A vezérigazgató mégis win-win helyzetről beszél.

Oliver Stefani felel 2017. szeptember 1-jétől a Škoda Auto formatervezéséért. Az 53 esztendős szakember legutóbb a Volkswagen márka külső dizájnjának vezetőjeként tevékenykedett.

Egyre közelebb kerül a piaci bemutatáshoz a japánok újdonsága, a kompressziógyújtással üzemelő benzinmotor. A dízeles hatékonyságot közelítő meghajtással a Mazda történelmet írhat.

Szolgáltatók

Még kiszámíthatóbb feltételekre vágynak a hazánkba települt német vállalatok, amelyek négyötöde további fejlesztésben, bővítésben érdekelt. Igaz, ez az arányszám a legnagyobb régiós versenytárs, Lengyelország esetében 96 százalékos, mégsem mondható, hogy a bizalom ne erősödne a piaci környezet iránt. Dale A. Martin, a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) elnöke és Dirk Wölfer, a testület kommunikációs vezetője válaszolt kérdéseinkre.

Martin Schulz, a német szociáldemokraták kancellárjelöltje az őszi szövetségi parlamenti (Bundestag-) választásokra azt javasolja, hogy vezessenek be Európában kötelező kvótát az elektromos autókra, arról azonban nem nyilatkozott, hogy meddig és mekkora arányt kellene elérniük az elektromos járműveknek a kontinensen.

Trend

A mesterséges intelligenciák és chatbotok (beszélgető robotok) piacán terjeszkedik a Magyarországon alapított, de 10 év alatt nemzetközi nagyvállalattá nőtt LogMeIn, amely felvásárolta a digitális önkiszolgáló szolgáltatásokat és virtuális asszisztenseket fejlesztő Nanorepet.

Nem hagyja magát a német autóipar, legalábbis saját piacán nem – ez olvasható ki abból bejelentésből, melyet 17 német vállalat tett múlt héten. A társulás a Tesla elektromos autókhoz való akkumulátorokat gyártó óriásüzemének állítana európai konkurenciát. A 17 cég Németországban, vagy esetleg annak valamelyik szomszédjában létesítene közösen lítium-ion-akkumulátort készítő telephelyet.

Gyártósor

Megkezdődött a Skoda első kompakt SUV modelljénekk sorozatgyártásaJúlius 26-án legördült az első Škoda Karoq a Csehországban található Kvasiny üzemének gyártósoráról. A nagy hagyományokkal rendelkező cseh autógyártó első kompakt SUV modellje októbertől lesz elérhető az ügyfelek számára.

Elemzések

Ötödével emelkedtek a mérnöki fizetések az elmúlt öt évben, a bérnövekedés legszignifikánsabban a juniorok esetében figyelhető meg – áll a Hays Hungary regionális elemzésében, amelyből kiderül, hogy ezen a területen a lengyel és a cseh fizetések együtt mozognak a magyarral.