Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így hat az automatizálás idén a vállalkozásokra
2024.04.20 08:18A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Naponta több mint ötszáz új töltőpontra lenne szüksége a briteknek
A brit autógyártók és autókereskedők szövetsége (SMMT) számításai szerint 2035-ig naponta több mint ötszáz új nyilvános töltőpontot kellene telepíteni az Egyesült Királyságban, ahhoz, hogy az elektromos autók piaca idejében elérje a kellő érettséget a tradicionális hajtású autók betiltásához.
A brit kormány 2035-ben tiltaná meg az új benzines és dízeles autók forgalomba helyezését. Ahhoz azonban, hogy a britek addigra hajlandóak és képesek legyenek átállni a villanyautók vételére, a töltőhálózat radikális fejlesztésre szorul. Ma az országban csupán 19 ezer nyilvános töltőpont van. 2030-ra a számukat 1,7 millióra, 2035-re pedig 2,8 millióra kellene növelni, ami 16,7 milliárd fontba kerülne az adófizetőknek.
A szervezet a számításokat egy augusztusi, 2185 fő megkérdezésével végzett felmérés eredményeinek ismertetésével egyszerre közölte. A válaszadók több mint harmada tartja elképzelhetőnek, hogy 2025-ig egy tisztán elektromos autót vásárol, azonban majdnem negyedük úgy véli, hogy soha nem lesz rá hajlandó. Ennél is rosszabb hír a brit kormány terveit figyelembe véve, hogy az emberek 44 százaléka szerint 2035 az akkumulátoros elektromos autók még nem lesznek képesek teljesen kiváltani a benzines és dízeles társaikat.
A legtöbbeket a magasabb ár, a töltési lehetőségek hiánya, illetve az alacsony hatótáv miatti félelem tart vissza az elektromos autóra váltástól.
A gyártók már cselekedtek, most a kormányon a sor
Az SMMT szerint a felmérés rávilágít arra, hogy az autógyártók után a kormánynak és a gazdaság egyéb szereplőinek is nagyobb részt kell vállalniuk az elektromobilitás támogatásából a villanyautók olcsóbbá tétele, valamint az infrastruktúra fejlesztése által.
A szervezet többek között javasolja a tisztán elektromos autók vásárlásának adómentessé tételét és a zéró kibocsátású üzemre is képes járművekre szóló ártámogatások felülvizsgálatát. Számításai szerint az intézkedések által az elektromos személyautók piaci részesedését a mai 8 százalékról majdnem 30 százalékra lehetne növelni 2025-re – áll a Motoring Research cikkében.