Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így hat az automatizálás idén a vállalkozásokra
2024.04.20 08:18A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Mindent le fognak körözni lítiumfogyasztásban az elektromos autók
Chile bányászati kormányhivatalának, a Cochilco előrejelzése szerint az elektromos járművek által támasztott lítiumkereslet az elkövetkező tíz évben sebesen fog növekedni, aminek eredményeként 2030-ra az évente kitermelt lítium 79 százalékát villanyautók akkumulátoraihoz fogják felhasználni.
A lítium a hibrid és akkumulátoros elektromos autókba kerülő lítium-ion telepek nélkülözhetetlen eleme. 2019-ben már a globális lítiumkereslet harmada volt az elektromobilitáshoz köthető.
A Cochilco szerint idén a koronavírus miatt a tavalyinál kevesebb, összesen 75 ezer tonnányi lítiumot fognak felhasználni elektromos járművekhez, 2030-ra azonban az érték el fogja érni az 1,4 millió tonnát.
Ugyanakkorra a különböző fogyasztói elektronikai eszközökben, például mobiltelefonokban felhasznált lítium tömege a 2020-ra valószínűsíthető 242 ezer tonnáról csupán 377 ezer tonnára fog nőni.
Nem fog örökké tartani az árcsökkenés
A lítium ára az elmúlt években jelentős csökkenésen ment át a kereskedelmi feszültségek, az elektromos autók vételére nyújtott kínai támogatások mérséklése, valamint a termelőkapacitások növekedése miatt. A koronavírus-járvány nyomán továbbá visszaesett az alkálifém iránti kereslet, arra kényszerítve egyes bányavállalatokat, hogy elhalasszák beruházásaikat.
Hosszú távon azonban a kereslet gyorsabban növekedhet a kínálatnál, aminek eredményeként a lítium ára stabilizálódni fog 2025-2026-ra.
Ausztrália és Chile, bár csökkenő haszonkulcs mellett, de meg fogják őrizni vezető pozíciójukat a lítium-kitermelésben. Ausztrália részesedése a mai 48 százalékról 31 százalékra fog süllyedni 2030-ra, míg Chile részesedése 29 százalékról 17 százalékra, az Egyesült Államokban és Argentínában folyó kitermelés növekedése folytán – jelenti a Reuters.