Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Cseh és horvát versenyeken méretteti meg magát a BME Motorsport
2024.04.17 16:17Három új modell bejelentésével emeli a tétet a BYD
2024.04.17 15:24Más gyártó módszeréből inspirálódik a Nissan
2024.04.17 14:22Az űrtől az autókig mindenhol ott a mérnöki szimuláció
2024.04.17 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Még nem jött el az elektromos autók ideje
A Deloitte piacelemző és tanácsadó vállalat felmérése szerint az emberek túlnyomó többsége még mindig nem teljesen elektromos hajtáslánccal választaná következő autóját. Továbbá az is kiderült, hogy az autóvásárlók nem hajlandóak magas árprémiumot fizetni a fejlett technológiákért, és a jövőben sem szívesen mondanának le a saját autóról.
A Deloitte az évente elkészített Global Automotive Consumer Study felmérésének legfrissebb kiadásához 2021 őszén a világ 25 országának több mint 26 ezer vásárlóját kérdezték meg személyes preferenciáiról olyan témákban, mint az elektrifikáció vagy a mobilitási szolgáltatások.
A válaszokból kiderült, hogy a gyorsan bővülő villanyautó-kínálat ellenére még mindig a vásárlóknak csak egy kis része választaná következő autóját akkumulátoros elektromos hajtással: a viszonylag fejlett töltőhálózattal rendelkező Németországban az arányuk 15 százalék, míg az USA-ban csak 5 százalék. A legtöbben, a megkérdezettek 23 százaléka Dél-Koreában venne akkumulátoros autót. Bár a regionális különbségek nagyok, általánosságban a preferált hajtásmód még mindig a konvencionális, azonban sokan választanának valamilyen hibridet is.
Az elektromos váltást fontolgatók a klímaváltozás elleni harc mellett a másik legfontosabb motivációként az alacsonyabb üzemanyagárat jelölték meg. Ez alapján nem csoda, hogy amennyiben a töltéshez használt elektromosság ára hasonló szintre emelkedne, mint a fosszilis üzemanyagoké, körülbelül harmaduk végül nem egy elektromos hajtású típus mellett döntene.
Azon megkérdezettek közül, akik elzárkóztak az elektromos járművektől, a legtöbben a töltőhálózat fejletlenségével és a járművek elégtelen hatótávolságával magyarázzák álláspontjukat.
Nem érnek annyit az újítások
A Deloitte kutatói arra is kíváncsiak voltak, hogy az autóvásárlók hogyan viszonyulnak a különböző fejlett technológiákhoz, mint a konnektivitás vagy az önvezetés. Mint kiderült a legtöbb piacon az emberek többsége nem hajlandó 500 dollárnál, azaz körülbelül 160 ezer forintnál többet, vagy akár kicsivel is többet fizetni a fejlett funkciókért. A legkevésbé az infotainment funkciók miatt hajlandóak többet költeni a vásárlók, de hasonlóan alacsony értéket tulajdonítanak az összeköttetési megoldásoknak is.
Van, amit jobb személyesen
A koronavírus-járvány kitörése után az elemzők az online autóértékesítés terjedésének felgyorsulását jósolták. Bár hosszabb távon valóban nagy potenciál rejlik az online csatornákban, a Deloitte felmérése szerint az emberek háromnegyede még mindig személyesen szeretné bonyolítani az autóvételt, azok aránya pedig, akik a teljes adásvételi folyamatot internetes felületekre terelnék, alig pár százalék.
Nem akarjuk letenni az autót
A világjárvány fényében nem is meglepő, hogy az emberek úgy vélik, a messze legtöbbet használt közlekedési eszközük a jövőben is saját autójuk lesz. Általánosságban a második legnépszerűbb közlekedési módnak a tömegközlekedés tűnik, míg a pandémia által különösen rosszul érintett autómegosztás az egyik legkevésbé kedvelt módozatnak tűnik – a válaszadók saját becslése szerint azt, a mobilitási igényeik néhány százalékának kielégítésére fogják csak használni.
A Deloitte kutatása kitér a már több gyártó által is kínált, de egyelőre széleskörűen elterjedni nem látszó autó-előfizetés elfogadottságára is. Az USA-ban és Németországban az emberek alig harmada mutat érdeklődést a modell iránt. Más a helyzet Kínában és Indiában, ahol a válaszadók háromnegyede jelezte, hogy érdekli az autóra előfizetés ötlete.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!