Elemzések Magabiztosság és bizonytalanság: ez jellemzi a járműipart

Magabiztosság és bizonytalanság: ez jellemzi a járműipart

autopro.hu/P.B. | 2021.12.03 16:21

Magabiztosság és bizonytalanság: ez jellemzi a járműipart

Fotó: Seat Media Center

A globális autóipari vezetők többsége optimista a következő éveket illetően, ugyanakkor a lehetséges kockázatok befolyásolják a hangulatot, és kifejezetten magas a bizonytalanság mértéke a körükben – különösen Európában.

Hirdetés

A KPMG az idei Global Automotive Executive Survey felmérésében 1100-nál is több járműipari vezetőt kérdezett meg globális szinten az iparági hangulatról és kilátásokról. Összességében a járműipar hangulata egyáltalán nem rossz, azonban bőven van miért aggódnia a vezetőknek.

A megkérdezettek többsége bízik abban, hogy a következő öt évben növekedni fog az iparág: a válaszadók 53 százaléka rendkívül vagy valamelyest magabiztos ebben, 38 százaléka viszont rendkívül vagy valamelyest aggódik, és mindössze kilenc százalék semleges a kérdésben.

Európában rosszabb a helyzet

Az európai járműipari vezetők sokkal pesszimistábbak az átlagnál. Az európai válaszadók fele aggodalmának adott hangot, vagy akár kifejezetten aggódik amiatt, hogy a következő öt évben továbbra is nyereséges tud-e maradni az ipar, pontosan 50 százalék válaszolta a kettő közül valamelyiket.

Az USA-ban és Ázsiában csak körülbelül minden harmadik vezető pesszimista (29,9 és 31,7 százalék), az összátlag pedig 38 százalék volt.

Az ellátási láncok miatt aggódnak

A válaszadók több mint fele nagyon vagy rendkívül aggódott a lítium, az alumínium, a réz és a ritkaföldfémek, valamint a félvezetők és az acél ellátási helyzete miatt. Ugyanez vonatkozik a nyersanyagárak alakulására is: körülbelül minden második menedzser nagyon vagy rendkívül aggódik amiatt, hogy a következő tizenkét hónap erős áringadozásai negatívan érinthetik az üzletet. Ráadásul a vezetők 55 százaléka nagyon vagy rendkívül tart a munkaerőhiánytól is.

Az elektromos autók áttörését illetően azonban a megkérdezettek magabiztosak. A többség arra számít, hogy 2030-ra a legtöbb piacon 50 százalék fölé emelkedik az eladott elektromos járművek aránya. Érdekesség, hogy a vezetők 78 százaléka úgy gondolja, hogy 2030-ra a legtöbb autót az interneten értékesítik majd – írja az Automobilwoche.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink