Elemzések Likviditási problémákkal néz szembe a német autóipar

Likviditási problémákkal néz szembe a német autóipar

autopro.hu/E.M. | 2022.09.28 11:47

Likviditási problémákkal néz szembe a német autóipar

Fotó: Volkswagen Newsroom

A VDA autóipari szövetség vezetője, Hildegard Müller szerint az emelkedő energiaárak Németország beruházásaiba kerülnek a kulcsfontosságú autóipari ágazatban, ahol egyre több vállalatnak kell likviditási hiánnyal szembenéznie.

Hirdetés

A VDA tagvállalatainak 10 százaléka küzd jelenleg likviditási gondokkal, további egyharmaduk pedig jelentős problémákra számít a következő hónapokban - mondta Hildegard Müller a Süddeutsche Zeitungnak adott interjújában.

„Ennek következtében az ipari szövetségünk tagjainak fele már lemondta vagy elhalasztotta a tervezett beruházásokat és több mint egyötödük áttelepíti azokat külföldre” - nyilatkozta Müller.

A legnagyobb kihívást az energiaköltségek jelentik

Az alkatrész-beszállítók különösen a magas energiaköltségeket érzik meg. „Mindenekelőtt csökkenteni kell az adókat, az illetékeket és a pótdíjakat” – mondta Müller, különösen az áramra kivetett közteher mérséklését sürgetve.

Németországban az ukrajnai háború kezdete óta az energiaszámlák az egekbe szöktek az Oroszországból érkező gázszállítások visszafogása miatt, ami augusztusban rekordszintre, 45,8 százalékra emelte az éves termelői árindexet – olvasható a Reuters cikkében.

Mit tehetnek a gyártóvállalatok az elszabadult energiaköltségek megfékezésére? Milyen kihívások várnak azokra a cégekre, amik energiahatékonyabbá tennék termelésüket? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kaphat választ a TECHTOGETHER 2022 járműipari konferenciáján. Vegyen részt Tisza-Kiss László, a DANA Hungary Kft. Light Vehicle gyárigazgatójának Az energiahatékonyság szerepe a gyártási folyamatokban című előadásán október 18-án. Regisztráljon az alábbi linken!

Tisza-Kiss László 2005-ben csatlakozott az AGC Glass Hungary-hoz a zöldmezős beruházás kezdetén, mint gyártástámogató mérnök, később az új termékek bevezetését felügyelte, majd 2008-tól 2018-ig termelési igazgatóként vállalt felelősséget. 2018-tól vette át a magyarországi telephely irányítását, mint cégvezető. 2020-tól a tatabányai üzem irányítása mellett a vállalat dél és nyugati klaszterébe tartozó üzemeinek operációs vezetője és felelős ezen klaszter Ipar 4.0 projektjeinek sikerességéért.

2022-től karrierje új irányt vett és csatlakozott a Dana Hungary Kft.-hez, mint a Light Vehicle gyáregység gyárigazgatója. A telephely Európa legmodernebb kúpfogaskerék gyára és differenciálmű összeszerelője. A gyáregység nem titkot célja, hogy a modern autóipar mintagyára legyen, melyben magas szintű a digitalizáció, illetve a minőségi és gyártási hatékonyság mellett kiemelt szerepet játszik a környezeti lábnyom csökkentése és a hatékony energiagazdálkodás.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink