Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Így térülhetnek meg az elektromos targoncák
2024.04.24 12:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Így változtak a B2B vevők vásárlási szokásai a járvány hatására
A B2B ügyfelek nagyobb valószínűséggel vásárolhatnak a jövőben olyan szállítóktól, melyek digitális önkiszolgáló csatornákat kínálnak, gyorsan válaszolnak a vevők megkereséseire, személyre szabott árazást biztosítanak és átlátható képet nyújtanak a készletről.
A mesterséges intelligencia alapú értékesítési megoldások szolgáltatója, a PROS felmérte, hogy a koronavírus milyen hatással volt a B2B vásárlási trendekre. A Hanover Research által a vállalat nevében készített globális tanulmány több ország vállalatainak beszerzésért felelős szakembereinek az elvárásait vizsgálta arra vonatkozóan, hogy milyen szempontokat vesznek figyelembe a beszállítók kiválasztása során, mi készteti a vállalatokat a váltásra, valamint milyen szolgáltatásokat, vásárlói élményeket értékelnek az üzlet során.
A felmérés számokban
A vizsgálat alapján a járvány kitörése óta a vállalatok mintegy 37 százaléka az online vásárlást preferálja – ez az érték a válság előtt 29 százalék volt, a jövőben pedig a 40 százalékot is elérhet az előrejelzések szerint.
A vásárlók mintegy egyharmada állította csak, hogy a cégek jól felkészültek és megfelelő digitális platformot tudtak biztosítani az ügyfeleik számára.
A B2B vásárlók három lényeges folyamatot emeltek ki, melyek befolyásolják a digitális vásárlás hatékonyságát: lassú és nem megfelelő válaszadás; nem következetes, változó árképzés; valamint a készletek átláthatatlansága.
Az eredményekről
A hagyományos beszerzési modelltől való eltávolodás már korábban is elkezdődött, a koronavírus járvány azonban felgyorsította a digitális csatornákon történő megrendelések arányának növekedését.
A PROS szakembere, Valerie Howard elmondta, hogy a vállalatok jobban preferálják azokat a beszállítókat, amelyek versenyképes árakat és személyre szabott digitális élményeket kínálnak, valamint biztosítják a készlet átláthatóságát, mindezt önkiszolgáló csatornákon keresztül.
A B2B cégeknek ezért biztosítaniuk kell, hogy digitális csatornáik megfeleljenek a vevői igényeknek, különben könnyen elveszthetik piaci részesedésüket versenytársaikkal szemben – olvasható a The Manufacturer oldalon.