Elemzések Így segíthet Kína a Tesla privatizálásában

Így segíthet Kína a Tesla privatizálásában

autopro.hu/Sz.K. | 2018.08.24 06:33

Így segíthet Kína a Tesla privatizálásában

Elon Musk privatizálhatja vállalatát, és sokak szerint ehhez Kína a legjobb partner. Mutatjuk, miért.

Hirdetés

A Tesla vezérigazgatója, Elon Musk nemrég bejelentette, privatizálná a Teslát. Részvényeként 420 dollárt fog fizetne, a művelet így összesen 82 milliárd dollárba kerülhet.

A twitter-bejegyzés megjelenésével egyidőben merült fel a kérdés: honnan szed össze ennyi pénzt? Musk jelezte, hogy már megegyezett a pénzről, de nem jelölte meg a forrását. Ez egyvalamit jelenthet csak. Egyetlen ország van, melynek elegendő tőkéje van ahhoz, hogy megfinanszírozza ezt. És ez nem más, mit Kína.

Három oka van annak, hogy Kína a Tesla célpiacává válik.

  • Az ország a világ elsőszámú luxusautó piaca, a Mercedes, a BMW, az Audi és a Porsche közel kétmillió autót adhat ott el idén, kétszer annyit, mint az USA-ban. Nem titok, hogy rengeteg Tesla-tulaj korábban német prémium márkákat vezetett.
  • Kína egymillió elektromos járművet gyárt idén, ami több mint fele a globális gyártásnak. Ez a dominancia a következő évtizedre is kitarthat a szabályozásoknak és a kvótáknak köszönhetően.
  • A kínai fogyasztók megőrülnek az exkluzív márkákért. A luxusmárkák, mint a Hermes, a Chanel, a Gucci és a Rolls Royce globális eladásainak harmadát Kínának köszönhetik. A Tesla nyilvánvalóan azonosulni tud egy ilyen jövőképpel.

Elon Musk vállalata már így is jól szerepel, közel duplájába kerül egy autója Kínában, mint amennyiért Kaliforniában el tudja adni. Most azonban gondok akadhatnak a vámháború miatt. Éppen ezért tervez olyan gigagyárat építeni az ázsiai országban, melynek gyártási kapacitása évente 500 ezer jármű. Ha a vállalatnak sikerül megvetnie lábát a vámhatárok barátságos felén is, eladásai is megtöbbszöröződhetnek, itt már többszázezres nagyságrendről beszélünk. Ha csak százezer autót adna el évente az országban, a luxusautó-piac 5 százalékát tudhatná magáénak.

Két további előnye van a Teslának Kínában.

  • A tárgyalásoknak köszönhetően a Tesla lehet az első külföldi autógyártó, melynek gyártási és eladási egységei 100 százalékban saját tulajdonában lesznek.
  • A Tencent, Kína vezető erőmű technológiai vállalata a Tesla második legnagyobb részvényese, 5 százalékos tulajdonrészével. A Tencent egy valóságos profitgépezet, rengeteg pénze van a jövőbeli befektetésekre.

Az elmúlt néhány évben a Tesla nyilvánosan finanszírozott vállalat volt, ami kaliforniai eladásaira támaszkodott. Következő lépésként nem nehéz elképzelni, hogy a Tesla privát vállalatként gyártását és eladásait a világ legnagyobb luxus- és elektromos autó piacára akarja vinni.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink