Elemzések Alumínium öntészetben fejleszt a Schaeffler Savaria – ez történt a 47. héten

Alumínium öntészetben fejleszt a Schaeffler Savaria – ez történt a 47. héten

Végh Martin | 2020.11.23 07:22

Alumínium öntészetben fejleszt a Schaeffler Savaria – ez történt a 47. héten

Fotó: Schaeffler Savaria Kft. / Luxfoto

Tovább halad a Schaeffler szombathelyi telephelyének bővítése, a Volkswagen a szomszédos Szlovákiában készül nagy összegű beruházásra, míg a General Motorsnál felmerült a Dél-Koreából kivonulás. Mindeközben a brit kormány már 2030-ban megtiltaná a benzines és dízelüzemű személyautók értékesítését. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

Nemrég megérkezett az első gép, egy különleges technológiát használó alumínium-öntőgép a Schaeffler Savaria Kft. építés alatt álló második üzemébe, ahol elektromos motorok alkatrészeinek gyártása kezdődök meg hamarosan.

Átalakításra készülnek Pozsonyban

A Volkswagen egymilliárd eurót fektet a pozsonyi autógyárába, többek között előkészítve azt az újgenerációs Passat és Škoda Superb gyártásához.

A Daimler azt jelentette be, hogy a kínai Geelyvel közösen fog a hibridek következő generációs benzinmotorjain dolgozni.

Felröppent a híresztelés, hogy a Nissan eladná Mitsubishi részesedését, ami alapjaiban változtathatná meg a Renault-val közösen alkotott autóipari szövetséget.

Koreában sorozatos sztrájkok keserítik a General Motors életét, újabb csapást mérve a már évek óta küszködő koreai üzletágra. Ha nem sikerül megoldást találni, a gyártó akár Koreát is elhagyhatja Európa után.

Tűzveszély miatt hívnak vissza több tízezer Chevrolat Boltot. A GM által gyártott autó rövid időn belül már a sokadik elektromos típus, amin tűzveszély miatt fognak javításokat végezni. Az egyik másik modell a Hyundai Kona elektromos változata, amik veszélyes hibája miatt be is perelték a koreai gyártót.

Jól megy a Continentalnak

A Continental jobb eredményről számolhatott be 2020 harmadik negyedévében, mint egy évvel korábban. Annak ellenére, hogy az európai piac továbbra is gyenge, az operatív eredmény és a jövedelmezőség is javult.

A thyssenkrupp német acél- és gépipari konszern újabb leépítéseket jelentett be, azzal egy időben, hogy ismertette a szeptemberrel zárult üzleti évének eredményeit.

A kínai SVolt Németországban fogja megépíteni következő akkumulátorgyárát, ami 300-500 ezer elektromos autóhoz elegendő akkumulátort fog előállítani évente.

Indonézia és hazánk is fel akar kerülni a térképre

Indonézia a lítium-ion akkumulátorok vezető gyártójává akar válni Ázsián belül, aminek érdekében már az Egyesült Államokban és Japánban is tárgyalásokat folytatnak a telepek beszerzéséről.

Hazánk ugyancsak biztosítani szeretné helyét az akkugyártásban. Ennek érdekében a közép-európai országok közül elsőként csatlakozik az európai akkumulároripari törekvésekhez, egyebek mellett a Nemzeti Akkumulátor Stratégia kidolgozásával.

A kormány 40 milliárdról 80 milliárdra emeli a Nagyvállalati Beruházási Támogatási program idei keretét, érzékelve a beruházási kedv erősödését.

A német kormány pedig egy új, hárommilliárdos csomaggal gyorsítaná autóipara talpra állását és az elektromos átmenetet. A program új járművek vételének, illetve fejlesztések támogatására is kiterjed.

Leáldozóban a dízelnek, és benzinnek is

A brit kormány új gazdaságátalakítási csomagtervet mutatott be, aminek része a benzines és dízeles autók tiltásának előbbre hozatala. A tervek szerint már 2030-tól tilos lesz új benzin- és dízelüzemű autók értékesítése.

A JóAutók.hu friss elemzéséből kiderült, hogy az idén eladott új autóknak már csak kevesebb mint negyedét szerelték dízelmotorral, az elektromos autók részaránya azonban már elérte a 27 százalékot.

Az Európai Autógyártók Szövetsége pedig nyilvánosságra hozta az októberi értékesítési statisztikákat, amikből kiderült, hogy októberben ismét jóval kevesebb járművet helyeztek forgalomba az egy évvel korábbinál.

Elkerülnék a tömeges elbocsátásokat

Beszámoltunk róla, hogy egy új európai együttműködés indult azzal a céllal, hogy évente több százezer autóipari dolgozót képezzenek át. A program egyik partnere a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.

Végül pedig megírtuk, hogy egy amerikai cég hogyan használja a mesterséges intelligenciát a jelzőlámpák működésének, és általa a forgalom optimalizálására.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink