Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hétmillióval kevesebb jármű készülhet idén
Az amerikai AlixPartners elemző és tanácsadó cég szerint idén 7,7 millió járműre tehető termeléskiesést fog okozni a félvezető komponensek globális hiánya. Ez közel kétszer annyi, mint amennyit a vállalat még májusban jósolt.
A részben koronavírus-járványra, részben más faktorokra, mint például az amerikai-kínai feszültségekre visszavezethető chiphiány világszerte termelésük visszafogására kényszeríti az autóipari OEM-eket.
Az AlixPartners májusi jóslata szerint a chipválság miatt 2021-ben 3,9 millió jármű nem készülhet el, ezt a számot módosította most 7,7 millióra. Az alkatrészhiány miatt beszűkül az új autók kínálata, felhajtva azok árát. Az árnövekedés azonban távolról sem elég a kieső értékesítés ellensúlyozására, ezért az autógyártókat idén 210 milliárd dollár bevételkiesés érheti a chiphiányból kifolyólag. Az AlixPartners májusban még csak 110 milliárddal számolt.
„Nem mellesleg a chiphiány csak egyike azoknak a súlyos zavaroknak – ideértve a műanyagok hiányától kezdve az acél és a munkaerő hiányáig mindent –, amivel az autóiparnak most szembe kell néznie” – fűzte hozzá Mark Wakefield, az AlixPartners autóipari és ipari részlegének társvezetője a friss előrejelzéshez.
Ugyancsak borús képet fest a mostani helyzetről Dan Hearsch, az ipari és autóipari részleg vezetője: „Semmi nem maradt az iparágban, ami csillapíthatná a sokkhatásokat a termelésben, valamint az alapanyag-beszerzésben. Gyakorlatilag a világ bármelyik részén bármilyen hiány vagy termelési zavar világszerte érinti a vállalatokat.”
Még nem látni a végét
Az AlixPartners, előrejelzésében nem tér ki a chiphiány várható végére. Az autóiparban mára egyetértenek abban, hogy az ellátás idén már nem fog normalizálódni, a Continental és a Daimler pedig már utaltak arra, hogy 2023-ig is eltarthat az alkatrészhiány.