Elemzések Hamar lemerül a legolcsóbb e-autó akkuja

Hamar lemerül a legolcsóbb e-autó akkuja

autopro.hu/F.M. | 2023.02.05 12:22

Hamar lemerül a legolcsóbb e-autó akkuja

Fotó: Dacia Media Website

A Dacia Spring számos európai piacon a legolcsóbb elektromos autónak számít. Hazánk mellett így van ez például Németországban is, így érdemes ennek megfelelően elvárásokat támasztani az autó felé. Ugyanakkor az akkumulátor funkcionalitásából nem kellene lejjebb adnunk, viszont egyes 2022-es gyártású Springek esetén a tulajdonosoknak ezzel kellett szembesülniük.

Hirdetés

A klímaváltozást meg kell állítani, a fosszilis üzemanyagok egyre drágábbak lesznek és az alternatív meghajtásra való váltás lassan elkerülhetetlen, legfeljebb csak elodázható. Egyre többen vásárolnak elektromos autót Európában, már nem csak a skandináv országokban, hanem például Németországban is. Így tett az eFahrer olvasója, Klaus K. is, aki azonban nem várt problémával találkozott mindössze két hónap után.

„Azt vettem észre, hogy mind a jármű mind a navigációs rendszer használati utasítása hiányzik és a jármű kijelzője olasz nyelvűre volt állítva. Ezentúl a töltőkábel is hiányzott.” – mondta Klaus. Azóta természetesen utólagosan kiküldték a kábelt és a használati utasításokat is, ám a képernyő nyelve még 2022 decemberében is olaszra volt állítva. Továbbá a vezetőoldali ajtó nagyobb erővel történő becsapásakor a fényszóró irányát állító gomb leesett, és nem lehetett visszahelyezni.

Ezek is bosszantó hibák egy új autó esetében, még akkor is, ha alsókategóriás járműről van szó. Ám nem ez volt a feketeleves!

Gyengén muzsikál az akku?

Klaus autója az egyhetes nyaralás alatt úgy veszítette el a töltöttségének 80 százalékát, hogy az autó egy helyben parkolt. Máskor megtörtént, hogy a tulajdonos 19 százalékos töltési szinttel parkolta le az autóját reggel, este pedig már csak tíz százalékon állt a mutató, néhány perc után pedig öt százalékra zuhant.

Klaus azonnal reagált és dokumentálta az eseményeket fotókkal alátámasztva, majd ezeket elküldte annak a Renault kereskedésnek, amelytől a Daciát vette. A reklamáció azonban nem hozott eredményt, csak akkor, mikor már közvetlenül a Renault Deutschlandhoz fordult – ekkor jutott el időpontig a szervizben.

Fél év után a műhelyben

Decemberig tartott, mire a 2022 májusában vásárolt Spring ismét a műhelybe került. Időközben további problémák jelentkeztek: a töltőbemenet takaróeleme a hideg időben nem nyílt ki. Illetve Klaus egy surlódó hangra lett figyelmes még alacsony sebességnél is. Végül kiderült, hogy a jobb első fényszóró gyárilag nem megfelelően van felszerelve.

A műhelyben végül megtalálták a töltésveszteség okát. Ehhez a Springnek különböző mérések elvégzésére több mint két hetet kellett a műhelyben töltenie. A szervizesek karácsonykor 25 százalékos veszteséget mértek, ami a Renault szerint Németországban több modellnél is előfordult.

Az út végén Klaus arra jutott, hogy már nem szeretne a Spring tulajdonosa lenni. Időközben betelefonált a Renault szervizébe és vissza akart lépni a vásárlástól. Ám a Renault központnak ezt még ki kell vizsgálnia. „A mai napon ajánlott levélben kérem a Renault-t az adásvételi szerződés módosítására” – osztotta meg a német lappal Klaus.

A Dacia szerint minden rendben, sőt

Az efahrer.com szerkesztősége Klaus esetével kapcsolatban megkereste a Dacia sajtóosztályát. Íme a sajtóosztály állásfoglalása:

„Nem kisütésről, hanem biztonsági funkcióról van szó, alacsony hőmérsékleten alacsony töltöttség mellett a fedélzeti egységek 12 voltos akkumulátora hosszabb pihentetés után lemerült a fedélzeti rendszer fenntartása miatt. A nagyfeszültségű akkumulátor így hosszabb használaton kívüli időszakban mérsékli a fedélzeti rendszer akkumulátorának merülését, így a jármű mindig bevetésre kész.”

A magyarázat tehát, hogy a biztonsági funkció szándékosan meríti le az akkumulátort, és az autó rendben működik, nincs hibája. Ez azonban nem sokat segít a felhasználókon, ráadásul csak az újabb modelleknél jelentkezik a probléma, a 2021-es példányoknál nem. További érdekesség, hogy a fenti példák közül a nyaralás alatti lemerülés nyáron, 25 fokos időben történt.

Komoly problémát jelent, hogy az akkumulátor egyetlen nap alatt kilenc százalékot veszít. Ilyen előre be nem kalkulálható kapacitásveszteség komoly bosszúságot okozhat főleg, ha eleve alacsony a feltöltöttség – zárja az esetet a lap.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink