Elemzések Gödörbe lökhetik az e-autók a japán gyártókat

Gödörbe lökhetik az e-autók a japán gyártókat

autopro.hu/P.B. | 2023.05.03 04:23

Gödörbe lökhetik az e-autók a japán gyártókat

Fotó: Toyota

Úgy tűnik, a japán autógyártók komoly vesztesei a kínai autópiacon zajló, óriási gyorsaságú elektromos átállásnak. A vevők egyre inkább az elektromos autókat keresik, a japán OEM-ek így jelentősen veszítenek a piaci részesedésükből.

Hirdetés

A legfrissebb iparági adatok alapján a japán autómárkák piaci részesedése Kínában 32 százalékkal esett vissza az első negyedévben az előző év azonos időszakához képest, ami több mint kétszerese a teljes piaci zsugorodás ütemének.

A japán OEM-ek nincsenek egyedül a problémával, például a Volkswagen Csoportot is megviselte az átállás gyors üteme, ugyanakkor a japán autógyártók a többi céghez képest is nagyot koppantak a kínai eladásaikkal, ezért lépniük kell.

A Mitsubishi korábban közölte, hogy három hónapra felfüggesztette Outlander SUV-jának gyártását Kínában. Egy másik példa a Nissan Sylphy nevű szedánja, amely három éve Kína legkelendőbb járműve volt, azóta azonban a BYD Song letaszította trónjáról.

A Toyota szerint a teljesen elektromos autókra vonatkozó megfontolt politika meghagyja a fogyasztók választási lehetőségeit, de ez a stratégia Kínában az eladások csökkenésével jár.

A japánok a változások legnagyobb vesztesei

„Japán az árháború eddigi legnagyobb vesztese” - mondta Bill Russo, az Automobility, egy sanghaji székhelyű tanácsadó cég alapítója és vezérigazgatója, aki szerint az elektromos autók árának csökkenésével egyre többen tudnak és mernek az e-autók felé nyitni a vásárlók közül. Ebben a szegmensben pedig a kínai gyártók erősebbek, mint a hagyományos hajtású autók esetében, ahol sokan választottak külföldi modelleket Kínában.

Japán részesedése a kínai autóeladásokból 18,5 százalékra esett vissza az első negyedévben a 2020-as 24 százalékról - derül ki a Kínai Autógyártók Szövetségének adataiból. A vállalati adatok szerint a Toyota és luxusmárkája, a Lexus 14,5 százalékos visszaesést könyvelhetett el az első negyedévben.

A Nissan eladásai 45,8, a Mazda számai 66,5 százalékkal estek vissza az első negyedévben, míg a Honda 38,2 százalékos visszaesést mutatott az iparági adatok szerint.

Globális probléma lehet

A Honda vezérigazgatója, Toshihiro Mibe elismerte, hogy az autógyártó néhány szoftvertechnológia terén lemaradt a kínai riválisoktól.

„A kínai autógyártók sokkal inkább előttünk járnak, mint vártuk” - mondta Mibe újságíróknak egy tokiói prezentáción, amelyen a Honda az autonóm vezetést és az autók szórakoztató funkcióit mutatta be.

Elemzők szerint a japán autógyártókra az Egyesült Államokban is hasonló kihívás várhat, mint Kínában – írja a Reuters.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink