Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Renault szerint az új modelljeik megdobják majd az eladásaikat
2024.04.23 17:17Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Gigabővülés a hazai elektromos autó piacon
Bő 40 százalékos emelkedéssel zárt tavaly az elektromos autók értékesítése Magyarországon. A zöld autókat jellemzően magánszemélyek vásárolják, de elsősorban nem környezetvédelmi szempontok miatt. Újdonságot jelent továbbá, hogy 2019-ben megjelentek a vidékiek és a családok is a villanyautó-piacon.
Tavaly szárnyalt a hazai járműpiac, ennek ellenére 158 ezer személyautóból csak 1833 darab volt tisztán elektromos. Pozitívan nézve a számot ez mégis 41 százalékos emelkedést jelent a 2018-as 1300 példányhoz képest. A rekordon kívül több érdekes változás következett be az elmúlt évben a villanyautó-piacon.
Az importőröktől kapott információkból kiderül, hogy itthon jellemzően magánszemélyek vesznek újonnan elektromos személyautót, a hivatalosan cégnévre kötött szerződések mögött is gyakran egyautós vásárlások állnak. Változás a korábbi évek gyakorlatához képest, hogy 2019-ben a vevőknek már nem a környezet védelme a legfontosabb motivációja, hanem az összességében a milliós állami és önkormányzati kedvezmények.
Német gyártók versenye
Nem meglepő módon a TOP 10 villanyautók listáján túlnyomórészt német gyártók járművei szerepelnek, ennek ellenére a Datahouse adatai szerint a tavalyi év legnépszerűbb modellje a Nissan Leaf lett, melyből összesen 453-at vásároltak.
A listán kiemelkedő eredményt ért el az e-Golf, melyben nagy valószínűséggel szerepe volt az állami megrendeléseknek, hiszen 287 darab került tavaly a számos egyéb területen komoly gondokkal küzdő kórházakhoz.
A dobogó harmadik helyezettje a BMW i3 modellje lett 223 értékesítéssel. A következő modellek a tízes toplistán: Volkswagen e-up (4. helyezett: 181), Hyundai Kona electric (5. helyezett: 178), Renault Zoé (6. helyezett: 83), Tesla Model 3 (7. helyezett: 81) és Hyundai Ioniq electric (8. helyezett: 55). A Volkswagenhez hasonlóan a Smart volt az egyetlen gyártó, akinek sikerült két helyet is behúzni a TOP 10-ben. Habár tizedannyi autót sikerült csak értékesíteni az egyes modellekből, mint az első helyezettnek, mégis megtisztelő helyett kapott kilencedikként a SmartForFour 52 eladással, illetve a záró helyen a SmartForTwo 46 eladással.
A prémium is utat tör
Habár az elektromos forradalom még nem érte utol hazánkat, de a prémium szegmens egyre több elektromos képviselője szaladgál az utakon. Ezek közül tavaly a legnépszerűbbnek az Audi e-tron modelljei bizonyultak, megelőzve a Jaguart, a Mercedes-Benzt és a Tesla több típusát.
A tavalyi évben újdonságként tapasztalták a forgalmazók, hogy egyre több vidéki lakos jelent meg a vásárlók között, ami nagyban köszönhető a hatótávok növekedésének. Új jelenségnek mondják egyes forgalmazók azt is, hogy egyre többen családi autónak veszik a tisztán elektromos hajtású személygépkocsikat – derül ki a Vezess friss összeállításából.
Nyitókép: Audi MediaCenter