Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Felértékelődött az egyéni közlekedés jelentősége
Ugyan az emberek világszerte kevesebbet utaznak a vírushelyzet alatt a korlátozások miatt, sokan mégis többet használják saját autójukat, mint korábban, a közösségi közlekedésre való igény pedig visszaesett.
A Continental Mobilitási Tanulmány
2011 óta rendszeresen ad közre tanulmányokat a német vállalat különböző témákban, az infas társadalomkutató intézet közreműködésével. Az idei a hatodik kiadás, mely Németország, Franciaország, az Egyesült Államok, Kína és Japán közlekedési szokásaira fókuszál. A felmérés egyik aspektusa a koronavírus okozta változások, mely szerint a szigorú korlátozások hatására minden megkérdezett országban jelentősen visszaesett a közlekedés. Ugyan az enyhítések után nagyrészt normalizálódott a helyzet, az emberek viselkedése, hozzáállása, elvárásai változtak.
Dr. Ariane Reinhart, a Continental HR-ért és fenntarthatóságért felelős igazgatósági tagja az eredmények kapcsán elmondta, az egyéni közlekedésre mutatott igény világszerte növekedett az elmúlt évben, míg az érintkezések elkerülése érdekében a tömegközlekedés és az autómegosztás szerepe csökkent. Az egyre sürgetőbb klímaprobléma miatt azonban fontosabb téma a fenntartható, és főleg karbonsemleges közlekedés. A Continental széleskörű fenntarthatósági tervvel rendelkezik, a vállalat célja 2050-ig elérni a teljes karbonsemlegességet a közlekedésben.
Egyértelmű elmozdulás az egyéni közlekedés felé
Franciaországban és Németországban a válaszadók 80, Amerikában 81 százaléka változtatott közlekedési szokásain a világjárvány hatására. Ázsiában még nagyobb a változás: Japánban 88, Kínában 93 százalék tért át más utazási megoldásra. A közlekedés összességében világszerte csökkent, de sokan többet autóznak, mint korábban – főleg Kínában, ahol a megkérdezettek fele válaszolt így. Tekintve, hogy többségük nagyvárosban él, ez különösen drasztikus adat. A sűrűn lakott és egészen jó tömegközlekedéssel rendelkező Németországban a megkérdezettek negyede használja többet autóját, mint a járvány előtt, a tendencia pedig Japánban és az Egyesült Államokban is hasonló. Még az egészen szigorú kijárási korlátozásokat alkalmazó Franciaországban is a népesség 16 százaléka autózik többet.
A koronavírus nagyobb arányú egyéni közlekedést, ezáltal sűrűbb forgalmat hoz. Reinhart szerint a modern autók prediktív fedélzeti szoftverei ma már fontos részei az emberek közlekedési igényeinek. A Continental kiáll az utasokat biztonságosan és hatékonyan szállító autók intelligens megoldásai mellett.
A bicikli is egyre népszerűbb
Az autók mellett a kerékpárok használata is népszerűbb lett – Kínában 34, Németországban 21-kal többen bicikliznek a járvány kezdete óta. Az amerikai és francia válaszadók nagyjából fele nem változtatott tömegközlekedési szokásain, míg ez a többi országban csak az emberek egyharmadára igaz. A kérdés, hogy ezek a trendek folytatódnak-e a járványhelyzet után is. Japánban és Németországban a megkérdezettek 6 százaléka, az Egyesült Államokban pedig 15 százalékuk vett autót, vagy gondolkozott el a vásárláson a koronavírus hatására. Kínában, ahol az autótulajdonosok aránya jelentősen alacsonyabb, a válaszadók 58 százaléka tett hasonlóképp. A kínaiak emellett gyakrabban vesznek igénybe autómegosztó szolgáltatásokat és használnak bérautót a járvány alatt.
Összességében az autók a mindennapi közlekedés részei a megkérdezett országokban. Az USA-ban, Németországban és Franciaországban az emberek fele használ autót naponta, vagy szinte minden nap, és nagyjából egyharmaduk hetente legalább egyszer. Kínában ezek a számok 40 százalék körül alakulnak, míg a japánok csupán egyharmada vezet naponta vagy hetente, 13 százalékuk pedig egyáltalán nem. A koronavírus hatására tehát világszerte csökken a tömegközlekedés és az autómegosztás szerepe, az emberek saját autóikkal, kerékpárjaikkal közlekednek inkább.