Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Életképes gyártók: az Audi veri a Teslát
Alaposan, de közel sem úgy rendezte át a dízelbotrány az egyes autómárkák megítélését Németországban, mint ahogy gondolnánk. Rugalmasság és jövőbeli versenyképesség alapján hasonlítottak össze 14 márkát 2015-ben és most – íme az eredmények.
Az Audihoz húznak a németek – ez derül ki a BrandTrust üzleti tanácsadó legújabb felméréséből. A 71 vezérigazgató és top-döntéshozó megkérdezésével negyven kritérium alapján összeállított ranglistán 14, előre meghatározott márka jövőbeli versenyképességét és rugalmasságát értékelték. A kapott válaszokat egy százpontos skálával rendezték sorba, melynek eredményeihez a felmérés 2015 őszén, a dízelbotrány kirobbanása után végzett előző fordulója szolgáltatja az összehasonlítási alapot.
Az elmúlt két év eseményei ide vagy oda, a lista élén az Audi végzett. A már-már lenyűgöző fogyasztói márkahűséget mutatja, hogy a négykarikások minden kritérium szerint javítottak korábbi eredményeiken, aminek köszönhetően megelőzték a két évvel ezelőtti első helyezettet, a Teslát, ami így a második helyre esett vissza. A tanulmány készítői szerint az Elon Musk-vezette gyártó megítélését nem bírta első helyre repíteni a cégvezér karizmatikus alakja, a piaci realitások alapján „csak” ezüstéremre futotta.
Bár a tanulmány kimutatta, hogy a fogyasztók nem feltétlen hajlandóan többet fizetni egy Tesláért, mint egy Audiért vagy Mercedesért, az elektromos autógyártót nem szabad leírni. A jövőbeli életképesség, a társadalmi jelentőség és a nélkülözhetetlenség pontban is kiemelkedően magas értékeket kapott a vállalat, előzve ezzel a német prémiumgyártók mindegyikét.
A lista harmadik és negyedik helyén változatlanul a BMW és a Porsche áll, igaz, utóbbi a munkáltatói kép és a társadalmi jelentőség terén is rontott. A folytatásban a Mercedes-Benz, a Mini és a Jaguar következik, melyek egy-egy pozíciót javítottak. Érdekesség, hogy a vásárlási hajlandóság tekintetében a Mercedes vitte a pálmát, vagyis a csillagos márka ügyfelei hajlamosak leginkább több pénzt kiadni, hogy egy Mercedeshez jussanak.
Nem tudta lemásolni az Audi sikerét a VW, a márka a korábbi ötödik helyről hármat lépett vissza. A megkérdezettek szerint főleg a VW új piaci körülményekhez való alkalmazkodóképessége romlott, így összesítésben hazai piacán a VW éppencsak megelőzi a Toyotát (60,6 vs 60,5 pont).
Két helyet lépett előre az Opel, a tizedik pozícióig jutva ezzel. A márka minden szempontból javított, sem a dízelek elleni hadjárat, sem a PSA-konszernbe igazolás nem zavarta a megkérdezetteket.
A tizennégyes lista utolsó négy helyén rendre a Kia, a Smart, a Ford és a Dacia sorakozik.