Elemzések Életképes gyártók: az Audi veri a Teslát

Életképes gyártók: az Audi veri a Teslát

autopro.hu/B.B. | 2017.09.25 11:08

Életképes gyártók: az Audi veri a Teslát

Alaposan, de közel sem úgy rendezte át a dízelbotrány az egyes autómárkák megítélését Németországban, mint ahogy gondolnánk. Rugalmasság és jövőbeli versenyképesség alapján hasonlítottak össze 14 márkát 2015-ben és most – íme az eredmények.

Hirdetés

Az Audihoz húznak a németek – ez derül ki a BrandTrust üzleti tanácsadó legújabb felméréséből. A 71 vezérigazgató és top-döntéshozó megkérdezésével negyven kritérium alapján összeállított ranglistán 14, előre meghatározott márka jövőbeli versenyképességét és rugalmasságát értékelték. A kapott válaszokat egy százpontos skálával rendezték sorba, melynek eredményeihez a felmérés 2015 őszén, a dízelbotrány kirobbanása után végzett előző fordulója szolgáltatja az összehasonlítási alapot.

Az elmúlt két év eseményei ide vagy oda, a lista élén az Audi végzett. A már-már lenyűgöző fogyasztói márkahűséget mutatja, hogy a négykarikások minden kritérium szerint javítottak korábbi eredményeiken, aminek köszönhetően megelőzték a két évvel ezelőtti első helyezettet, a Teslát, ami így a második helyre esett vissza. A tanulmány készítői szerint az Elon Musk-vezette gyártó megítélését nem bírta első helyre repíteni a cégvezér karizmatikus alakja, a piaci realitások alapján „csak” ezüstéremre futotta.

Bár a tanulmány kimutatta, hogy a fogyasztók nem feltétlen hajlandóan többet fizetni egy Tesláért, mint egy Audiért vagy Mercedesért, az elektromos autógyártót nem szabad leírni. A jövőbeli életképesség, a társadalmi jelentőség és a nélkülözhetetlenség pontban is kiemelkedően magas értékeket kapott a vállalat, előzve ezzel a német prémiumgyártók mindegyikét.

A lista harmadik és negyedik helyén változatlanul a BMW és a Porsche áll, igaz, utóbbi a munkáltatói kép és a társadalmi jelentőség terén is rontott. A folytatásban a Mercedes-Benz, a Mini és a Jaguar következik, melyek egy-egy pozíciót javítottak. Érdekesség, hogy a vásárlási hajlandóság tekintetében a Mercedes vitte a pálmát, vagyis a csillagos márka ügyfelei hajlamosak leginkább több pénzt kiadni, hogy egy Mercedeshez jussanak.

Nem tudta lemásolni az Audi sikerét a VW, a márka a korábbi ötödik helyről hármat lépett vissza. A megkérdezettek szerint főleg a VW új piaci körülményekhez való alkalmazkodóképessége romlott, így összesítésben hazai piacán a VW éppencsak megelőzi a Toyotát (60,6 vs 60,5 pont).

Két helyet lépett előre az Opel, a tizedik pozícióig jutva ezzel. A márka minden szempontból javított, sem a dízelek elleni hadjárat, sem a PSA-konszernbe igazolás nem zavarta a megkérdezetteket.

A tizennégyes lista utolsó négy helyén rendre a Kia, a Smart, a Ford és a Dacia sorakozik.

Kiemelt Partnereink